Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nyss kommit hem. Sista timmen stod jag och tittade på när glas för ~50' krossades. Det dammade rätt rejält! Snart ska jag få med dottern hem till oss, idag blir det hemmakväll!

Fått i mig lite vårrullar. Inväntar att klockan ska bli ca 17 så jag kan byta om sen blir det gymmet. I väntan på det bygger jag pussel på datorn, Magic Jigsaw, kan rekommenderas :D

Känner mig lite mindre stressad nu. Åt tre luncher idag :o

Hade möte med handledaren i eftermiddags och det gjorde mig lugnare också. Tydligen behöver jag enbart skriva en 15 sidor till rapporten, jag har nog en 50 utan att räkna referenser, appendix, grafer eller kartor :o Så jag behöver omstrukturera och sen ta bort en massa. Det borde jag klara innan Måndag. Jag har dock kommit med i andra rundan till ett anslag jag ansökte om, självklart har det deadline samma dag (jag fick aldrig e-mailet så insåg inte att jag var med förens förra veckan). Min handledare sa bestämt att anslagsansökan var viktigare än att rapporten kom in i tid :D

Fast jag varit avskalas trött hela dagen så gick jag på studentaftonen på Svenska kyrkan med en vän. Var faktist rätt skönt och avslappnade att vara där (och min vän vann en dricka och en chokladkaka i lottningen :D).

Känner mig generellt lite mindre stressad av att vara här, jag kan koncentrera mig på enbart jobb liksom (hemma är det liksom saker att göra överallt som jag vet inte blir gjort om jag inte gör det och det är sådan tidspress konstant).

I princip död i soffan nu. Passet med Step var för jävla jobbigt rent konditionsmässigt och jag som har så dålig koordinationsförmåga hängde inte med i svängarna hela tiden, hjälpte ju heller inte att instruktören inte hade mick och inte var super på att lära ut... Hungrig, så bör äta nått. Fastedag imorgon, så är bra om jag blir mätt ikväll så klarar jag morgonen bättre :)

Sådär ja, nu är jag kvitt skuldkänslorna att jag inte mockade hos hästen igår. Vet de andra i stallet gjorde det, så gav igen och mockade hela stallet. Får passa på när jag hinner och kan. :)

11988348_10156008641805114_633341627460256429_n.jpg

Äter kvällsmat :p Var tvungen fixa nått till lunchen imorgon, så fick bli typ samma ikväll, har vart duktig och antecknat i Lifesum för imorgon både frukosten och vägt allt jag ska ha till lunchen så det skulle bli rätt kcal mängd :D *klappar mig själv på axeln*

Men det kan bli kortslutning i ungen på nått höger vänster... nä, jag vill inte testa. Gör det hellre under dagen när jag kan hålla koll istället.
Gör som jag då. Släng in den tidigt på förmiddagen så är den klar på kvällen .

Jag tycker det är perfekt att man kan rasta hundar, städa, göra ärenden mm och maten lagar sig själv:)

Gör som jag då. Släng in den tidigt på förmiddagen så är den klar på kvällen .

Jag tycker det är perfekt att man kan rasta hundar, städa, göra ärenden mm och maten lagar sig själv:)
Av någon anledning känns det bättre att göra det under dagen, annars ligger jag där i sängen och tänker på att jag inte stängt av den och oroar mig så jag inte kan sova (gäller enbart sådant som inte brukar vara igång under nätterna). :p

Pustar ut!
Haft elektrikern här i dag med och nu är all el klar i det som ska bli nya hundhuset så nu kan vi börja bygga inredningen :banana:
Var på den där anställningsintervjun och det var som jag misstänkte...de ville ha gratis arbetskraft och det var noll planering och jäkligt virrigt hela projektet. De hade aldrig pysslat med den här typen av verksamhet och sa rakt ut att de ville ha någon som kunde leda dom rätt. Mao så ska jag utan att få mer betalt än A-kassa starta igång en rörelse åt dom :meh:
Sen har plastsvärfar varit här och lagt färdigt dräneringsslang i trädgården och gjort klart efter borrningen av bergvärmen så nu har vi inte en kanal med forsande vatten som delar trädgården i två delar längre :)
Till sist kom rörgubben och hängde upp det sista elementet och gjorde klart hela systemet så nu är "nya" värmen på.

Sambon har däckat i migrän så jag sitter och myser med dogsen och ett glas rött. och er....

Av någon anledning känns det bättre att göra det under dagen, annars ligger jag där i sängen och tänker på att jag inte stängt av den och oroar mig så jag inte kan sova (gäller enbart sådant som inte brukar vara igång under nätterna). :p
Gör alltid tjälknöl under natten. Det är isf värre för det är ju helt torrt. Pulled...någonting ligger iaf i en gryta med en del vätska. Ingen fara alls att ha inne över natten :up:

Jag är trött men datorn är iaf inkopplad och jag håller på att föra över dokumenten från min externa hårddisk. Beräknad tid kvar är tre timmar och då tänker jag sova.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 637
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV