athena_arabians
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men varför dansa runt en Dalek? Jag fattar ingenting?
Ah, jag har inte läst discworld än tyvärr. Ska göra det men hjärnan orkar inte än. Jag lyssnar mest på böcker men de finns bara på engelska på Storytel och jag har inte testat att lyssna på engelska än. Ska bli klar med Dödssynden nu och sen testa Go set out a watchman med Reese Witherspoon som uppläsare. Orkar inte vänta på att den kommer på svenskaMorris-dansare har viktiga roller i flera av Sir Terry Pratchetts böcker och tydligen är det många av dem som är rejält nördiga så, en knasig mash-up av Discworld och Dr Who
Plus att Morris-dansande anses vara lite suspekt (ungefär som jag ser på knätofs häromkring ).
Ah, jag har inte läst discworld än tyvärr. Ska göra det men hjärnan orkar inte än. Jag lyssnar mest på böcker men de finns bara på engelska på Storytel och jag har inte testat att lyssna på engelska än. Ska bli klar med Dödssynden nu och sen testa Go set out a watchman med Reese Witherspoon som uppläsare. Orkar inte vänta på att den kommer på svenska
Däremot så har jag en vän vars katter heter Susan Sto Helit och RincewindDå kan jag förstå att det var väldigt obegripligt
Tack! Jag är så fruktansvärt less på den människosyn och brist på empati jag ser runt mig. Här om dagen fick jag frågan från en jag tagit bort som vän på fb (för flera månader sen) om varför jag gjort det. Har inte svarat än för de enda svar jag kan komma på är att det är för att hon är ignorant, oempatisk, rasistisk och lågbegåvad. Men jag är för väluppfostrad för att säga något sånt rakt ut...
Jag ska se om jag kan få till något vettigt svar. Såg människan på badet för ett par veckor sen. Ignorerade henne friskt, men såg i ögonvrån att hon nog viskade om mig. Suck.Jag hade nog inte klarat av att vara smidig, utan hade förmodligen sagt att jag inte vill ha rasister i mitt liv och föredrar att umgås med empatiska, vänliga människor.
Rasism är f.ö. något som föds ur rädsla. Du kan ju alltid rekommendera människan att yoga
@tornblomma: Det lät
Sitter hos tandläkaren nu. Snart är det dags. Nervös så jag har hjärtklappning