Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morris-dansare har viktiga roller i flera av Sir Terry Pratchetts böcker och tydligen är det många av dem som är rejält nördiga :D så, en knasig mash-up av Discworld och Dr Who :rofl:

Plus att Morris-dansande anses vara lite suspekt (ungefär som jag ser på knätofs häromkring :p).
Ah, jag har inte läst discworld än tyvärr. Ska göra det men hjärnan orkar inte än. Jag lyssnar mest på böcker men de finns bara på engelska på Storytel och jag har inte testat att lyssna på engelska än. Ska bli klar med Dödssynden nu och sen testa Go set out a watchman med Reese Witherspoon som uppläsare. Orkar inte vänta på att den kommer på svenska :D

Ah, jag har inte läst discworld än tyvärr. Ska göra det men hjärnan orkar inte än. Jag lyssnar mest på böcker men de finns bara på engelska på Storytel och jag har inte testat att lyssna på engelska än. Ska bli klar med Dödssynden nu och sen testa Go set out a watchman med Reese Witherspoon som uppläsare. Orkar inte vänta på att den kommer på svenska :D

Då kan jag förstå att det var väldigt obegripligt :D

Tack! Jag är så fruktansvärt less på den människosyn och brist på empati jag ser runt mig. Här om dagen fick jag frågan från en jag tagit bort som vän på fb (för flera månader sen) om varför jag gjort det. Har inte svarat än för de enda svar jag kan komma på är att det är för att hon är ignorant, oempatisk, rasistisk och lågbegåvad. Men jag är för väluppfostrad för att säga något sånt rakt ut... :angel:

Jag hade nog inte klarat av att vara smidig, utan hade förmodligen sagt att jag inte vill ha rasister i mitt liv och föredrar att umgås med empatiska, vänliga människor.

Rasism är f.ö. något som föds ur rädsla. Du kan ju alltid rekommendera människan att yoga :angel:

Jag hade nog inte klarat av att vara smidig, utan hade förmodligen sagt att jag inte vill ha rasister i mitt liv och föredrar att umgås med empatiska, vänliga människor.

Rasism är f.ö. något som föds ur rädsla. Du kan ju alltid rekommendera människan att yoga :angel:
Jag ska se om jag kan få till något vettigt svar. Såg människan på badet för ett par veckor sen. Ignorerade henne friskt, men såg i ögonvrån att hon nog viskade om mig. Suck.

Väntar på att någon ska ha tid att hjälpa mig. Det enda jag har att göra nu är att köra in våra nya omklädningsskåp, men jag kan inte bära in dem genom dörren själv.

Tvättar. Igen. Jag ägnade ju hela förra fredagen åt tvätt (10-17), tvättade igår och tvättar idag... Tur det är mycket ledigt i vår tvättstuga. Igår och idag har jag dessutom vart fräck och tvättat schabrak och benlindor :angel: (bor i hyresrätt med gemensam tvättstuga) Men sköljer trumman efteråt så borde itne vara några problem. Idag tvättar jag dessutom vanliga kläder efter schabraken :grin:

Tittar på stapeln med 5 bananlådor som står i rummet, som ska ner i förrådet, hur jag nu ska få plats med det, redan fullt ju :banghead:

Hade morgonmöte med ett gäng fransmän/fransyskor. De skulle bjuda på frukost. Fick en slags "chokladboll" men gjord av alger. Höll på att spy. Iofs bra för min diet men wtf?!

Precis städat i förrådet, fick in tidigare nämnda lådor och det finns plats kvar :D Sålt mitt Nintendo 64 till brorsan och hittade mer böcker och barnkläder att lägga ut på tradera. Helt svettig nu å lär väl ta å göra lunch ´...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 637
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV