Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om en hovtång från biltema fungerar till att dra av skor med eller om man ska köpa gjord för hovslageri, då den från biltema bara har hälften så långt skaft

Har fått för mig att jag vill flytta. Dock tar jag inte examen fören till sommaren. Och jag vet egentligen inte vart jag vill flytta :confused::angel: Kommer från Dalarna men bor i skåneland nu, har vart sugen på Billinge av någon anledning, men det är ju svindyrt med hus där och även resten av Skåne.. Och, jag vill nog egentligen flytta närmare mamma :heart Men, känner mig inte lockad av nån av orterna i Dalarna när jag kikar på hemnet. Sååå, jag har kollat på Jämtland och Norrland :rofl: // Student utan sparat kapital och med en snart avklarad utbildning som jag egentligen inte vet vart jag kommer få jobb men vill ändå ha hus och gärna lite lagom med renovering O_o *fortsätter bläddra på hemnet*

Funderar på om en hovtång från biltema fungerar till att dra av skor med eller om man ska köpa gjord för hovslageri, då den från biltema bara har hälften så långt skaft

Jag köpte på Hööks en billig. Höll inte ens första gången. Sedan köpte jag riktiga Mustadfors-grejer som hållt genom många, många skoningar sedan 2006, fortfarande i perfekt skick (givetvis med viss omvårdnad - tvätt o smörj).

Så ska du använda den mer än noll gånger så är det solklart.....

Jag köpte på Hööks en billig. Höll inte ens första gången. Sedan köpte jag riktiga Mustadfors-grejer som hållt genom många, många skoningar sedan 2006, fortfarande i perfekt skick (givetvis med viss omvårdnad - tvätt o smörj).

Så ska du använda den mer än noll gånger så är det solklart.....
Får funderar vidare, behöver en hovtång noll till någon gång om året, så egentligen känns det onödigt att lägga 700kr. Men samtidigt vill jag ju kunna dra av skor om det behövs.

Har fått för mig att jag vill flytta. Dock tar jag inte examen fören till sommaren. Och jag vet egentligen inte vart jag vill flytta :confused::angel: Kommer från Dalarna men bor i skåneland nu, har vart sugen på Billinge av någon anledning, men det är ju svindyrt med hus där och även resten av Skåne.. Och, jag vill nog egentligen flytta närmare mamma :heart Men, känner mig inte lockad av nån av orterna i Dalarna när jag kikar på hemnet. Sååå, jag har kollat på Jämtland och Norrland :rofl: // Student utan sparat kapital och med en snart avklarad utbildning som jag egentligen inte vet vart jag kommer få jobb men vill ändå ha hus och gärna lite lagom med renovering O_o *fortsätter bläddra på hemnet*
Vill också flytta! Men här är det snordyrt att köpa lägenhet. :mad:

Grannen säljer sitt hus för 500 000 inks allt i verkstaden. Eftersom han arrenderar marken av oss och bor nära är vi livrädda för att få ett surt omedgörligt as till granne så kom å köp!!!
Eller hyr.....

I dag har jag jobbat med hundar fran 8 am till 19:00 och har just kommit hem. Jag ar fortfarande jet lagged och det kanns som bommul i huvudet. Hundarna som var och simmade i gar. Princess Diva alskar att simma, nar alla andra hundar hade slutat simma var hon kvar. Vi hade 12 hundar totalt, ett par tre stycken gillade inte att simma sa de kollade in vad asnorna var for nagra, men de flesta holl till i poolen i flera timmar. Nar alla hade gett upp var Diva fortfarande kvar i vattnet och simmade lite lojt i cirklar och attor och bara simmade runt lite random. :love:

I dag var bada lite trotta aven om Mandy gav upp langt fore Diva ... och i dag har vi jobbat med "nose work". Var och en jobbar for sig sjalv, men det var mycket hundar och manga manniskor forutom att det anstranger hjarnan att hitta grejor med nasan. De ar bada helt utslagna nu ... Diva har forsokt fa mig att satta upp hennes bur flera ganger (hon maste sova i en da hon fortfarande far for sig att ata grejor och redan har legat inne tva ganger for det. Visserligen ar husvagnen stor med sina 29 kvadrat meter for att vara en husvagn, men det finns definitivt inte plats for en x-pen hur man an gor).

I morgon blir det fortsattning pa nas jobbet. Tank att det kan vara sa roligt for hundar att fa ett jobb. Matte ar helt slut ... och haller just i sig ett glas vin med ett par harda smorgasar. Det finns inte en chance I jag skulle orka fixa "riktig" mat. Tur jag hade vi i alla fall. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 651
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar