R
Raderad medlem 68338
Dricker vin, lagar coq au vin och lyssnar lite passande på Cornelis Vreeswijks "Hönan Agda"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjölkningen är nog inga bekymmer. Men osttillverkningen är antagligen lite trixigare.Äter djävulusiskt god getost inköpt på ett gårdsmejeri tidigare idag.
Måste lära mig mjölka mina framtida getter och göra ost
Tja... drömma går ju.Mjölkningen är nog inga bekymmer. Men osttillverkningen är antagligen lite trixigare.
Inte lika svårt och jäkligt gott!Tja... drömma går ju.
Färskost! Det borde inte vara lika svårt?
Hon kryddade med gräslök, persilja och lite andra experiment.
Rosmarin kan nog övervintra i typ uterum/växthus skulle jag gissa på. På Kanarieöarna växer de ju som buskar och där är det ju inte tokvarmt på vintern heller.
Vitlök! Vad tror du om rosmarin? Jag är tokig i rosmarin just nu. (Övervintrar de, förresten? Nej, va?)
Jag har det i en odlingsbädd ute. Frågan är om det är mödan värt att gräva upp det och plantera i kruka och ha i uterummet?Rosmarin kan nog övervintra i typ uterum/växthus skulle jag gissa på. På Kanarieöarna växer de ju som buskar och där är det ju inte tokvarmt på vintern heller.
En liten del av den skulle jag testa med iaf resten kan du ju bädda in i ett växttäcke och se hur det funkar?Jag har det i en odlingsbädd ute. Frågan är om det är mödan värt att gräva upp det och plantera i kruka och ha i uterummet?
I vintras hade jag granruskor över och då överlevde persilja och gräslök. Men rosmarinen satte jag i våras, så den är oprövad. Den är å andra sidan mycket känsligare.En liten del av den skulle jag testa med iaf resten kan du ju bädda in i ett växttäcke och se hur det funkar?
Från måndag så säljer Lidl frostskydd för växter och sånt. Om du har en butik i närheten så kanske det kan vara värt en titt?I vintras hade jag granruskor över och då överlevde persilja och gräslök. Men rosmarinen satte jag i våras, så den är oprövad. Den är å andra sidan mycket känsligare.