Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken dag! Släppte ut stallhästarna i morgonens ösregn, handlade mat, åt frukost, gick en kort sväng på två olika event i kommunen, köpte doftljus, fick växtgödning och en bukett rosor, klättrade i en brandbil, köpte nya kökshanddukar och lite kläder till Mathilde innan vi avrundade med det nya Subway-tjohejset i kommunen.
Har därefter bäddat om till Mathilde, dammsugit nedervåningen, tvättat tre maskiner och gjort pasta med skinksås.

Idkar spontan allsång på balkongen. Vet inte om detta uppskattas av omgivningen men feelingen är bra

Rosmarin kan nog övervintra i typ uterum/växthus skulle jag gissa på. På Kanarieöarna växer de ju som buskar och där är det ju inte tokvarmt på vintern heller.
Jag har det i en odlingsbädd ute. Frågan är om det är mödan värt att gräva upp det och plantera i kruka och ha i uterummet?

En liten del av den skulle jag testa med iaf :) resten kan du ju bädda in i ett växttäcke och se hur det funkar?
I vintras hade jag granruskor över och då överlevde persilja och gräslök. Men rosmarinen satte jag i våras, så den är oprövad. Den är å andra sidan mycket känsligare.

I vintras hade jag granruskor över och då överlevde persilja och gräslök. Men rosmarinen satte jag i våras, så den är oprövad. Den är å andra sidan mycket känsligare.
Från måndag så säljer Lidl frostskydd för växter och sånt. Om du har en butik i närheten så kanske det kan vara värt en titt? :)

Tittar på bilder på brorsans tjejs hund som jag tänkte försöka rita av. Hon fyller snart så tänkte ge det som present, om det blir bra vill säga :p Funderar på hur bilden ska se ut

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 039
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar