Vad gör ni? nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker upp det sista vinet. Lovat mig själv att det inte blir något nytt förrän jag fått pengar från A-kassan. Och det vete makterna hur länge jag får vänta på dem....

I övrigt eldar jag och det är ett elände att få drag i pannan. Det är lågtryck och det har skapat en surgubbe i skorstenen som inte är att leka med. Det ryker vit rök över hela nejden.
Var glad att det ryker över nejden... Det är värre när det fyller hela huset... :arghh:

Samma här, vet inte hur många gånger jag gråtit idag.
Man är så lyckligt lottad.
I morgon ska jag åka och hämta en kompis till sonen som ska vara här i helgen. De kommer skratta, leka, spela X-box, vara ute och leka i skogen, vi ska åka på "Bondens dag" och se på djuren och alla maskiner, köpa varmkorv och säkert glass också. På kvällen ska vi äta mat och se på film och proppa i oss lördagsgodis. Så självklara saker i vår värld. För massa 10-åriga pojkar är bara EN av dessa saker en dröm.
Såg att de startat en klädinsamling här på orten. Ska gå igenom våra garderober på söndag. Sonen har säkert lite leksaker också som kan få glädja ett annat barn.

Under andra världskriget kom en ung flicka ensam hit med de vita bussarna, räddad från ett av koncentrationslägren. Hon gifte sig sen med min morfars bror och har bidragit till att flera härliga släktingar till mig finns idag. Min svägerska är gift med en man från syrien och tack vare honom (och henne) finns två underbara små barn i vår närhet.
Det finns nog en "flykting" i var svensk familj någon stans i tiden. De är oss och det kommer så under skinnet när man ser vilket helvete de går igenom :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Presto
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 641
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 186
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA