Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värmt på lite hallon/lakrits glögg, och funderar om jag ska ta upp mina lådor med julpynt. Rastlös, men trött, så det kanske kan roa mig

har duschat lillryssen, sen blir det fjantens tur! Att inte Aros kan lära sig att inte sticka huvudet i vägen för Yodas kisstråle!

Ligger i sängen och tycker lite synd om mig. Känns fortfarande som om jag är småförkyld, men det sitter bara i huvudet och på ett sådant sätt att jag trots det inte riktigt klarar någonting. Hoppas på att det går över med lite sömn.

Fan, fick nog banne mig skavsår mellan skinkorna när vi var ute och red förut, gör ont som satan... hoppas jag överlever jobbet imorrn... sitter ju mycket ner då....

Efter mycket om och men somnade barnet. Skulle kanske inte satt upp den här i sovrummet? :D https://www.instagram.com/p/-ZctxVDBKi/

Inser också att det inte är någon idé för mig att sätta på tvn igen utan det är nog lika bra att försöka sova själv snart. Har knarkat både Rinexin och Nasonex så om bihålorna sväller ihop igen nu blir jag arg :devil:
Haha det är ju nästan lite elakt att sätta upp den redan :p

Nu har mina tomtar, änglar och snögubbar hittat fram! Hade tydligen dessutom vart så förnuftig att jag packat alla julgransgrejer i en låda, och prydnaderna i en :) Ibland tänker jag till :p Misstänker dock att det blir en tredje låda sen när allt ska packas ner, har köpt på mig lite mer kulor och nån tomte till. Snart behöver jag en större gran tror jag...

Längst norr jag har varit är Longyearbyn på Svalbard och där hade jag gärna stannat lite längre, sååå vackert, det lilla jag hann se. Jag har också varit på Thule, Grönland men jag inte säker på vad som är längst norr. Thule var inte vackert bara vitt vitt vitt och kallt.

Jag som är uppvuxen i Lappland ser inte det vackra... Min mamma har i flera år försökt övertala mig att åka upp till deras stuga utanför Kvickjock och jag vägrar.

Förstår inte hur man leva utan el, rinnande vatten och utedass. Nej, tack! Utedass har jag fått nog av under mina år i sommarstugan i Tornedalen.

Jag som är uppvuxen i Lappland ser inte det vackra... Min mamma har i flera år försökt övertala mig att åka upp till deras stuga utanför Kvickjock och jag vägrar.

Förstår inte hur man leva utan el, rinnande vatten och utedass. Nej, tack! Utedass har jag fått nog av under mina år i sommarstugan i Tornedalen.

Jag förstår din inställning till stugan utan vatten, el och utedass men hindrar väl inte att man,som jag, tycker att naturen omkring är vacker. För mig är det två helt olika saker.

Jag är en person som är beroende av ha det bekvämt och jag var den som hade mest synpunkter när vi köpte hytta i norska fjällen. Jag insisterade på bilväg helt fram, el, värme, varmvattensberedare, dusch, innetoa och det fick jag. Men några gånger har jag gett avkall på bekvämligheten för att uppleva något speciellt som vandring på Hardangervidda och skotertur på Finnmark och på Svalbard och det har varit värt det.

Jag har dock aldrig haft sommarstuga utan bekvämlighet, vi hade sommarnöje i Tylösand och där hade vi allt vi hade hemma.

Jag förstår din inställning till stugan utan vatten, el och utedass men hindrar väl inte att man,som jag, tycker att naturen omkring är vacker. För mig är det två helt olika saker.

Jag är en person som är beroende av ha det bekvämt och jag var den som hade mest synpunkter när vi köpte hytta i norska fjällen. Jag insisterade på bilväg helt fram, el, värme, varmvattensberedare, dusch, innetoa och det fick jag. Men några gånger har jag gett avkall på bekvämligheten för att uppleva något speciellt som vandring på Hardangervidda och skotertur på Finnmark och på Svalbard och det har varit värt det.

Jag har dock aldrig haft sommarstuga utan bekvämlighet, vi hade sommarnöje i Tylösand och där hade vi allt vi hade hemma.

Jag tycker att naturen är vacker men jag har fått min beskärda del av den under min uppväxt :angel:

Små krokiga björkar, steniga berg och iskalla vattendrag :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka