Vad gör ni? Del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det står i stadgarna, men det är något med risk för läckor har jag för mig. Nåt sånt, man godkänner ju stadgarna när man flyttar in så det är bara att gilla läget. Men ibland vore det skönt att ha.

Det är ett lite speciellt hus kan man lugnt säga. Men så länge det är lugnt och tyst här så stannar vi :) Har bott här i 6 år nu.
Men åh va surt, vet det finns ju sånna där plastmattor man har under diskmaskinerna för att förhindra vattenskador... riktigt surt.

Vilka märkliga pizzor det verkar finnas! Jag äter bara pizza någon gång om året, och har aldrig hört talas om julpizza.... kan dock tänka mig att exempelvis kyckling och saffran skulle vara en god kombo, men det lär ju blir dyrare än en vanlig pizza.

Själv sitter jag och funderar på hur fasiken jag ska kunna få fler röster på min ansökning till expeditionen Fjällräven Polar. Det handlar alltså om en vildmarksexpedition, där man ska köra 30 mil hundspann från Sverige till Norge. Mina snälla Facebookvänner, kollegor och elever har röstat (de som har fb), men om någon har fler tips på hur jag kan marknadsföra mig får ni gäääärna hojta till!?

Senast ändrad av en moderator:
Pommes på pizza är asgott, brukar ta det extra på en Vesuvio och plus kebabsås....mmmmm :d

Jag gillar de klassiska italienska utan hamburgare, stekta ägg, kebabsås, pommes frites och andra konstigheter.

Önskar att jag kunde teleportera mig till Pizzeria La Capricciosa vid Piazza di Spagna och inta en klassisk Capricciosa och ett glas Pro Seco utan att bli bedövad av lukten av diverse non-pizza lukter.:d
Det är YUMMY det.

Jag gillar de klassiska italienska utan hamburgare, stekta ägg, kebabsås, pommes frites och andra konstigheter.

Önskar att jag kunde teleportera mig till Pizzeria La Capricciosa vid Piazza di Spagna och inta en klassisk Capricciosa och ett glas Pro Seco utan att bli bedövad av lukten av diverse non-pizza lukter.:d
Det är YUMMY det.
Nä, det är inga konsitgheter, det är bara tomat, ost, skinka, pommes och kebabsås. Nästan som en kebabpizza minus kebaben.

Kan en sammanfatta det med att det går att ha vilken annan maträtt som helst på en pizza? Eller ett helt smörgås- respektive julbord.

Så nästa steg blir väl efterrättspizza! Pizza med semla? Chokladpizza med glass/grädde? Och strössel!

Du har bevisligen aldrig varit i Skellefteå :D

Nei, jag har aldrig varit Skellefteå. Jag har aldrig varit norr om Gävle bortsett från flygplatsen i Kiruna med övernattning en gång och flygplatsen i Luleå och på en bal på K4 i Umeå med en övernattning. Och ingenstans åt jag pizza.

Däremot har jag varit mycket i Nord-Norge, Nordland, Troms och Finnmark

Nä, men särbon bor i Dorotea och jag var med honom upp till Skellefteå för att hämta en skoter :D vi åt på sagda pizzeria med calscrove :p
En bit därifrån finns en som har ännu fler olika kombinationer oxå, tror ex:et räknade hur många olika maträtter dom hade nångång och jag minns inte just nu hur många det var!

Nei, jag har aldrig varit Skellefteå. Jag har aldrig varit norr om Gävle bortsett från flygplatsen i Kiruna med övernattning en gång och flygplatsen i Luleå och på en bal på K4 i Umeå med en övernattning. Och ingenstans åt jag pizza.

Däremot har jag varit mycket i Nord-Norge, Nordland, Troms och Finnmark

Innan jag blev ihop med särbon var Östersund det längsta norrut jag hade varit :D

Annars är det längsta norrut jag varit Levi i Finland, pga jobb.

Innan jag blev ihop med särbon var Östersund det längsta norrut jag hade varit :D

Annars är det längsta norrut jag varit Levi i Finland, pga jobb.
Längst norr jag har varit är Longyearbyn på Svalbard och där hade jag gärna stannat lite längre, sååå vackert, det lilla jag hann se. Jag har också varit på Thule, Grönland men jag inte säker på vad som är längst norr. Thule var inte vackert bara vitt vitt vitt och kallt.

Pratade inte Morgonpasset i P3 om pizzor här om dagen? Tror jag hörde nått om choklad på pizza då. Förutom Nutella :p

Kan en sammanfatta det med att det går att ha vilken annan maträtt som helst på en pizza? Eller ett helt smörgås- respektive julbord.

Så nästa steg blir väl efterrättspizza! Pizza med semla? Chokladpizza med glass/grädde? Och strössel!
Jag har ätit både pizza med vispgrädde (beställdes som "pizza sorpresa" i Italien, nog blev vi överraskade alltid!) och pizza med choklad & marshmallows. Jag tycker inte så mycket om pizza (längre)...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 021
Senast: netia
·
Tjatter Jag kan inte hitta någon tråd för i år men jag tycker att det är på tiden! Knappt en månad till första advent och jag vet att ni är...
31 32 33
Svar
657
· Visningar
31 817
Senast: MJLee
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 235
Senast: BernT
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?