Vad gör ni? Del 8!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker Thanksgiving skulle införas i sverige! Det behövs fler roligheter för att stå ut med den mörka trista hösten/vintern!

Thanksgiving ar for de flesta Amerikaner betydligt viktigare an jul. Det ar ocksa nagot alla olika religioner firar och en dag da de allra flesta butiker (till och med Walmart, den storsta retailern i landet, som nastan alltid ar oppna 24/7) har stangt.

Forsok inte kopa en pase potatis nagonstand, det ar inte oppet/hastflicka som akte runt stan ett ar och innsag att ALLT var stangt. Till och med mackarna. :confused: Det enda som var oppet var en mack vid motorvagen soderut i Florida ... och inte hade de potatis inte.:meh:

Suck.
Ungefär som min kollega som inte vågar åka till jobbet imorgon för att två personer slogs idag. Eller rättare sagt - en fick ett frispel efter att ha vakat, och ovanpå det försökt milda sina ångest och oro med öl. Den andra lappade till honom när han blev för utåtagerande.

Kollegan pendlar 8 mil enkel resa med bil. Deeeet är OK. Men köra till jobbet där två personer rykt ihop det vågar hon inte. Tänk om någon kommer med en kniv i fickan imorgon :banghead:

:banghead:

Som vanligt noll förståelse eller försök till att förstå orsaker bakom beteende, det skulle ju liksom hjälpa med att bedöma chansen för återkommande eller värre beteende så det är väl för logiskt :meh:

Suckar åt vädret. Igår sa väderleksrapporterna att det skulle vara uppehåll här hela dagen. Nu när jag vaknade står det att det ska tokregna hela dagen och att det ska komma snöblandat regn en liten stund snart. Om någon timme ska jag köra till jobbet och min bil har fortfarande sommardäck... Känns ju lagom bra.

Suckar åt vädret. Igår sa väderleksrapporterna att det skulle vara uppehåll här hela dagen. Nu när jag vaknade står det att det ska tokregna hela dagen och att det ska komma snöblandat regn en liten stund snart. Om någon timme ska jag köra till jobbet och min bil har fortfarande sommardäck... Känns ju lagom bra.

Kör försiktigt!
Jag ringde min verkstad där vinterdäcken ligger och lyckades tjata till mig om att få däcken bytta imorgon. Han sa att alla har fått panik och vill byta innan helgen.

Vaknade runt 5.30 av att grannen ovanför mig höll på att hamra i något :banghead:

Jag grabbade tag i ett betonghjärta och hamrade ilsket i väggen! Når inte upp till taket utan typ stege, älskar att det är högt i tak i normala fall men när man ska korrigera en granne så är det inte roligt att ha nästan 3 meter i takhöjd :rage:

Kör försiktigt!
Jag ringde min verkstad där vinterdäcken ligger och lyckades tjata till mig om att få däcken bytta imorgon. Han sa att alla har fått panik och vill byta innan helgen.

Här kom det underkylt regn för en timme sedan, kör förnuftigt nu :heart

Idag kommer nya vinterdäcken hem mellan 9-11 nån gång. Sen får jag köra in till stan och lämna den till verkstaden som får sätta dit de gamla fälgarna och på med vinterdäcken.

Kör försiktigt!

Här kom det underkylt regn för en timme sedan, kör förnuftigt nu :heart

Kommer köra väldigt lugnt och försöka lita på att det räcker med fyrhjulsdrift och helt nya sommardäck idag (för det är vad jag har). Senast i helgen tänker jag byta däck... Tänker byta själv och däcken sfår i garaget som tur är. Har jag ännu mer tur håller sig snön borta från de vägar jag ska köra på :meh:

Snöar blötsnö här idag, är glad att jag bytt däck redan.
Är dock plusgrader så övergår säkert i regn senare skulle jag tro

Dricker thé och lyssnar på när 2 åringen "läser" mina gamla omvårdnadsböcker. Han får hållas, för mamman har ont och böckerna är för gamla för att säljas ändå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
61 62 63
Svar
1 250
· Visningar
56 114
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: Tilly_85
·
Svar
1 992
· Visningar
55 003
Svar
858