Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trafiken från vägen hörs alldeles för bra. Det försvann en del skog förra året som ljuddämpade lite. Nu hör jag knappt fåglarna när de största fordonen dundrar förbi.
På tal om jobb så känner jag mig lite elak... Idag slarvade en kollega rätt rejält. Det slarvet gjorde att jag fick en betydligt struligare arbetsdag och att vissa saker inte gick att göra alls utan får vänta till en annan dag. När chefen sedan frågade om det gått bra så svarade jag ärligt, att det gått bra men varit trassligt just pga slarvet från kollegan. Chefen blev såklart inte nöjd.
Jag känner mig elak eftersom kollegan är en som anses duktig, som har jobbat där något år osv. Samtidigt känner jag att jag måste vara ärlig med sådant, för det är ju inte bra om jag själv framstår som sämre än jag är, framförallt inte nu när jag är ny och fortfarande lätt att kicka ut.
Så ja... nu äter jag glass och försöker tänka på annat. Och när jag träffar kollegan imorgon så ska jag försöka prata lite om det här, om det verkar som en lämplig sak att göra. Det känns ju onekligen bäst att prata direkt med kollegan istället för med chefen.
@kolblakkur paminnde mig om min moster som var sa hysteriskt radd for alla djur. Min siames (min avelshona som inte gillade folk, utom familjen ... till nods ... utom mig och exet) avgudade henne och skulle prompt upp i knaet pa henne nar hon kom pa besok. Moster skrek och katten spann och strok sig mot henne.
Tog ett svalkande dopp i poolen ( hatar att bada ) men det kändes nödvändigt efter denna hetta!
Ingen av oss orkade laga mat idag så det blev en kebabtallrik till middag
heartSå sabla hungrig! Hoppade över middag idag pga extremt ont i skallen. Trodde att jag skulle klara mig utan smärtlindring till lunch men det gick åt pipan och suget efter mat då var inget vidare.
Myser med valp som somnat i sängen Idag är hon 10 veckor och har varit hos mig i en hel vecka!
Livet är ganska bra, lugnt och behagligt, jag mår bra, ändå känner jag mig lite ledsen?
Åh vad kul Det är en liten mittelspitz. Vad har du för ras nu?Vad är det för ras? Spanar lite lätt på en till hund
Det vore underbart med höstväder kan du snurra hit lite tror du
Ah ok. Vad dumt att den som flyttar iväg och egentligen då ställer till inte bara får anpassa sig.Egentligen handlar det om var hon ska gå i skolan.
När vi separerade valde hennes pappa att bosätta sig såpass långt bort att det med tanke på skolan inte är möjligt att bo varannan vecka.
I höstas kom vi i tingsrätten överens om en tillfällig lösning: boende hos mig, två av tre helger (fredag-tisdag) hos honom.
Därefter har det gjorts en utredning genom familjerätten.
Idag har vi varit på huvudförhandling och tingsrätten ska meddela dom om fyra veckor.