Vad gör du nu då? Del LIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 012
  • Visningar Visningar 52 057
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bokat tvättstugan och lyckats slarva bort taggen i all röra!
Hur sjutton är det ens möjligt?! Jag tappar ALDRIG bort nycklar :banghead: :banghead: :banghead:

Eh, det händer. Hela tiden :grin: Eftersom jag har en sådan där idiotisk dörr som låser sig själv så har jag numera en extra nyckel i brevlådan bredvid dörren. Inte så säkert kanske men tänker inte gå till HV en gång till och erkänt att jag låst mig ute. Finns absolut ingenting här hemma värt att stjäla förutom Nikita. Men henne tror jag inte en tjuv skulle få tag på, snabba tassar har hon :love:

Dessutom hittar jag aldrig nycklar i min handväska utan har mer än en gång funnits sitta i panik på T-centralen och andra platser med allting på marken medan jag förtvivlat försöker hitta nycklarna. Fattar inte var dom tar vägen. :mad:

Eh, det händer. Hela tiden :grin: Eftersom jag har en sådan där idiotisk dörr som låser sig själv så har jag numera en extra nyckel i brevlådan bredvid dörren. Inte så säkert kanske men tänker inte gå till HV en gång till och erkänt att jag låst mig ute. Finns absolut ingenting här hemma värt att stjäla förutom Nikita. Men henne tror jag inte en tjuv skulle få tag på, snabba tassar har hon :love:

Dessutom hittar jag aldrig nycklar i min handväska utan har mer än en gång funnits sitta i panik på T-centralen och andra platser med allting på marken medan jag förtvivlat försöker hitta nycklarna. Fattar inte var dom tar vägen. :mad:
Jag hittade dom! :laugh:
Jag måste verkligen lära mig att inte förvara nycklar och sånt i bilen nu när jag bor i stan :angel:

Kan det inte ta och mörka snart? Jag vill ge mig ut och motionera men ögonen kommer inte palla dagsljus idag ens med solglasögon. wäwä

Eh jag kunde inte hitta auktionen alls i mina listor, men i mim email står det att jag vunnit den O_o Så nu får vännen tydligen två grejer :D Ett antikt display case till sina insekter (hon jobbar med insekter) och en burk med mullvads arseln :D

(kanske borde tillägga att mullvads arslena kommer från någon som har en pest kontroll firma så istället för att slänga iväg dem när de har fångats så gör han tydligen något med dem :rofl:) z

Har en ÖM näsa några strl större än vanligt och allt smakar blod..
Prinsesshästen blev rädd och for iväg. Jag tog tag för att stoppa och hon tvärnitade och slog upp huvudet samtidigt som jag for framåt. O_o :crazy: Hennes huvud och min näsa möttes på mitten, typ. Hon blev rädd och jag for av, rejäl smäll så det svartnade för ögonen. Stackars Sessan. Och stackars mig och min näsa. Hjälmen får bytas ut också. Ingen förlust, den var mogen för byte ändå iofs.
Mest orolig för att hon fick en dålig upplevelse, men sitta upp just då var inte aktuellt. Resten av dagen blir i sängen. :mad:

Krya på dig! Var varsam som någon skrev ifall du fått en mindre hjärnskakning också!

@EmmaW och @GotAsecret tar inte illa upp alls.Förstår att ni blev oroliga
Det kunde ha slutat riktigt illa.
Rörde sig om minuter då vännerna kom fram och larmade
Men nu är jag hyfsat på benen om än oerhört öm av hjärtkompressionerna :)

Men usch, krya på dig!

Har äntligen fått se giraffen kalva! :D
Ska strax göra oss iordning för middag hos mamma. Har gett både sambon och stora barnet vars ett påskägg (lilla barnet har ingen uppfattning ännu om sånt) och varit iväg i stallet och täcket min frusna häst. Vem beställde sånt här kallt skitväder?

Prinsesshästen blev rädd och for iväg. Jag tog tag för att stoppa och hon tvärnitade och slog upp huvudet samtidigt som jag for framåt. O_o :crazy: Hennes huvud och min näsa möttes på mitten, typ. Hon blev rädd och jag for av, rejäl smäll så det svartnade för ögonen. Stackars Sessan. Och stackars mig och min näsa. Hjälmen får bytas ut också. Ingen förlust, den var mogen för byte ändå iofs.
Mest orolig för att hon fick en dålig upplevelse, men sitta upp just då var inte aktuellt. Resten av dagen blir i sängen. :mad:

AJ! O_o :( hoppas du kryar på dig snabbt :)

Du får säga åt henne att det där var väl onödigt :D

Aj! :crazy:

Varit och fixat stallet. Kunde konstatera att vägarna är helt bara och torra så att byta tillbaka till vinterdäcken kanske var överilat. Men bättre att vara på den säkra sidan.

Nu står maten i ugnen och frestar. Helstekt karré och potatisgratäng. :d

@EmmaW och @GotAsecret tar inte illa upp alls.Förstår att ni blev oroliga
Det kunde ha slutat riktigt illa.
Rörde sig om minuter då vännerna kom fram och larmade
Men nu är jag hyfsat på benen om än oerhört öm av hjärtkompressionerna :)
Men jisses ta det försiktigt människa :eek:

Låter riktigt, riktigt allvarligt med hjärtkompressioner :eek:

Ta hand om dig :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
67 149
Svar
12
· Visningar
432
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Hårt arbetande kisse är sur efter att ha blivit väckt pga fotografering... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
67 437
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder