Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är på en hästgård, tillbaka från tre timmar uteritt. Hyrt en stuga tillsammans med en kompis, ska vara här tre dagar. Vi har sällskap av kossor precis utanför fönstret nedanför vår veranda 🙂

IMG_20240623_193917054.jpg
 
:banana:Jag hade ett svagt minne av att jag sett en förpackning xylocain i min enorma medicinlåda där jag har allt möjligt skumt eftersom jag glömmer att slänga. Så en hel del halvtomma förpackningar. Och mycket riktigt har jag en, inget minne av varför jag köpte den, men strunt samma :up:
 
Man ska aldrig agera i affekt. Särskilt inte klockan ett på natten när man är extremt trött. Min jäkla android box som jag streamar filer från datorn i sovrummet till tv på var stendöd. Jag försökte sätta på den flera gånger. Död som en norsk papegoja. Jag har beställt en ny till tv i vardagsrummet men den har blivit försenad. Jag är extremt beroende av min android box. Fick panik och beställde en till.

Insåg fem minuter efter beställningen att jag stängt av strömbrytaren när jag reste bort över midsommar :banghead: Lyckades avbeställa den efter lite krångel och snack med kundtjänst.

Bara jag kan göra sådana här saker.

Edit: Nu har den och tv (borde kollat att tv verkligen var på och inte död den också) slagit på, innan jag panikade.

Edit 2: Nu går jag och lägger mig.
 
Wtf! Förra året blev jag smittad med förkylning hos tandläkaren innan midsommar, sedan väl på midsommar (förkylningen hade inte slagit in helt än) så visade det sig att min faster var magsjuk.
Slutade med att jag var förkyld och magsjuk efter midsommar :meh:
I år så mådde jag fint under midsommar, men så började jag hosta idag och det visar sig att min faster också börjat hosta! Nu är det visserligen kväll men tog en ipren vid 21 tiden och nu vid 01 har jag 37,9 grader feber (rejält feberyr), samt börjat snora också :meh:

Jag tror att det är bäst för både min och min fasters hälsa att vi inte träffar varandra så nära vid nästa års midsommar :cautious: Vill inte ha denna tradition! :rage::p
 
Brr! Ligger helt nedbäddad under sommartäcket som brukar ändå vara lite för varm för mig. Är jättevarmt under täcket och känner det, men ändå kommer det ilningar av frossa med jämna mellanrum 🥶 Fattar att det är febern men tycker att det är märkligt hur det funkar - man är för varm pga virus men ändå får man frossa, får nog googla på varför det är så :p

Edit: Om någon är nyfiken
När temperaturskillnaderna mellan kroppens inre och hudens yta blir alltför stora reagerar kroppen genom att börja darra och skaka då den försöker värma sig själv.
(Källa)
Åhå, kroppens inre blir varmare medan hudens yta är ungefär samma temperatur som förut, därav feberfrossan försöker värma hela kroppen, inklusive huden. Intressant.
 
Senast ändrad:
En sjukanmälan till idag. Har täckt den med att flytta runt tre personer.
Om någon timme bör min dagkollega vara på plats för avlämning. Sen ska jag till stallet innan det är dags för dusch och sömn. Ska hinna till biblioteket också men det är öppet till 19.00 så ingen stress.
Hade funderingar på att handla mat idag men fixar nog det imorgon istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 604
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp