Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma väder här idag!
Funderar på om jag ska passa på att göra lite halvaktiva saker som att dammsuga och möblera om hallen och farstukvisten medans vädret inte är tokvarmt.

Jag har en pytteliten hall, och att få till den "bra" med skoförvaring och annat är en riktig utmaning. Jag har nog gjort om där 5 ggr under åren och aldrig blivit helt nöjd :meh:
+3 på det vädret
 
Jag med! 😄 jobbade på Nomor i många år
Haha jag också :D var var du? Jag hade Skaraborg och delar av Jönköpings län. Var en del på västkusten också, från Uddevalla och ut.
Men jag fick nog efter ett par års vikariat och slutade tacka ja till nya uppdrag. Tror jag gjorde mitt sista inhopp 2016 eller nåt sånt
 
Varit ute med spionen och spionvännen och hans husse på promenad, känns bra, spionen är trött och de umgås så fint med varandra. Jag är så glad att de har varandra! Husse berättade att S tidigare har blivit anfallen av en amstaff och där den bor går han en lite omväg förbi oavsett om hunden är ute eller ej, så sorgligt att det blir så, speciellt när man man ser spionen och han vara bästisar, från start liksom.

Ska äta något men vet inte vad, får gå en undersökningstur i kyl och frys och se vad jag hittar för gott. Och så städning.
 
Hemma. Det blev bättre än jag trodde, trevliga människor jag inte träffat på år och dag. Men gud vad trött jag är och full av myggbett. Tyvärr får jag stora svullna blemmor som kliar någon vidrigt mycket. Särskilt när de är under foten blir jag tokig. Kliar dem blodiga vilket inte direkt är bra för huden. Och spolar iskallt vatten på dem.

Tack och lov för Megara säger jag. På vägen hem stannade vi vid ett syskons hus, det är underbart. Ligger precis bredvid en sjö och trädgården är to die for. Precis som en såndär engelsk trädgård. Jag förstår precis varför hen inte vill åka därifrån på semester eller i onödan. Jag släppte ut Megara från väskan (hon har varit där förut för ett år sedan). Hen har tre enorma coonisar som är otroligt snälla. Den minsta kom för att ta sig en titt på Megara. Gör allt en katt ska göra, sitter ner en bit ifrån. Blinkade och tittade bort (till saken är att de är dubbel till tredubbelt så stora och vi befann oss på deras revir). Megara blev arg som, ja en Megara. Svor och burrade upp sig. Hon gör inte utfall men är Garbo incarnated. När Frank som han heter gick därifrån för att jag kom så upptäckte jag henne moffande i sig alla deras torrisar. Då stängde jag in henne i gästrummet med toan de går på. Hon lyckades på en mycket kort stund äta upp halva skålen 😼

Nu är både jag och Megara utmattade. Hon har gått och lagt sig. Jag har vattnat alla mina blommor och slagit mig ner vid datorn.
 
Jäklar. Det första jag gör är att snubbla över mattkanten och falla handlöst. Haltar med ett värkande knä och kommer se ut som jag varit i fylleslagsmål under midsommar eftersom hela kindbenet fick sig en rejäl smäll och känns som de redan svullnar upp. :meh:
Hirudoidkräm?

1719154787915.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hemstädning - hiss eller diss?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp