Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska åka till Uppsala idag, ikea på agendan. Vi har oxå ikea men inget finns.
Soffa ska hittas!

Kul med köp av soffa! Vi väntar otåligt på att delarna till vår tilltänkta soffa (designat med Ikeas verktyg, men en av delarna - som vi ska ha två av - finns inte i lager i Uppsala. Vi vill helst hämta den på varuhuset, inte betala en massa extra för att de ska leverera och bära in den..) ska komma in i lager, så att vi kan beställa den.
 
Funderar lite på vad jag ska göra idag. Det var tal om att ta en rejäl promenad senare, både sambon och vänner var pepp på det. Samtliga sover. Ja förutom jag då, som redan börjar bli rastlös av att "halva dagen har gått och jag har inte gjort något vettigt än" :banghead:

Har fixat lite med akvarium, städat lite smått... Skulle vilja ge mig ut och handla lite saker som behövs, men det var det där med att folk sover nu (och butiker inte öppnat än). Kanske skulle sätta mig och fixa med bilder. Eller ge mig ut på cykeltur. Eller något helt annat...
 
Är det svartmyror så skulle jag åtminstone torka med rengöringsmedel för sitt ta bott deras vägar. Dom lämnar doftspår då andra myror hittar samma väg. Därav myrstigar.
Yes, jag vet. Gammal skadedjurstekniker :)
Jag torkade med ättika, men de kom tillbaka. Så jag har torkat igen. Hjälper det inte tar jag lite kiselgur. Ättika brukar hjälpa.

Jag har en hjälpsam spindel som fångat ett par stycken i sitt nät. Tack spindel!
 
I dag tog det emot att ta på sig skorna. (som förövrigt behöver bytas ut)
Men är det motionsdag så är det.
7.5 km med en del intervaller blev det.
Nu känns det bra och jag sitter med kaffe och vindruvor och njuter av ledig tid.
IMG_8989.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp