Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min lilla höna är nog borta för gott. Finns inte ett spår efter henne så om hon inte redan strök med under dagen igår så tog nog räven henne inatt, och jag som hoppades att hon hade gömt sig och skulle hitta tillbaka till flocken idag. 🥺
Hon kanske har gömt sig någonstans för att ruva, och kommer hem igen om tre veckor med en grupp kycklingar? :D
 
Tittar på Tatueraren i Auschwitz, har boken och den är jättebra och jättehemsk. Såg att den kommit som serie nu också, blir att titta när barnen sover. Äldsta kan väl se den, han är ju ändå 16, men inte de andra än.
 
Skönt med sovmorgon men så seeeg man kände sig 😅 men en sväng till stallet och en vagnstur i alla gångarter med bästa hästen piggade upp 😍. Nästan lite kallt med bara tröja; kontraster mot gårdagens sköna värme 😄.
Ikväll blev det klassisk midsommarmiddag; sill och potatis och så cheesecake med jordgubbar i glas😍😋. Midsommarhelgen är nu över men den har varit underbart härlig 😍🥰.
 
Här kommer ångesten över fåglarna igen. Det är mörkt ute och jag vill kolla av dem... men jag har precis kommit in från kvällspromenaden med hunden och såhär kan det inte fortsätta, så jag sitter på händerna och sätter mig inte på cykeln. Jag kommer att vara däruppe klockan sju imorgon.
 
Är less på Facebook. Räknade inläggen i nyhetsflödet nu och ungefär hälften är ren reklam, sedan trycker de in "reklam" för fullständigt ointressanta reels också, och av de inlägg som väl är något annat, ja då är hälften från grupper jag ändå går in i för att läsa/skriva. Så, typ en fjärdedel är från vänner, i bästa fall. Är glad att buke är så mycket trevligare att använda, men saknar att se fb-inlägg från vänner...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 604
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp