Dokumentär om mardrömmen på Viegård Stuteri

En ny dokumentär har premiär den här veckan på danska TV2. Det handlar om danska, omtalade Viegård stuteri som tidigare uppmärksammats för vanvård av flera hästar. I dokumentären berättar flera vittnen även om övergrepp och våld mot personalen.
 
jag tycker det är bra att det kommer upp till ytan och förhoppningsvis leder till förändring men mår så dåligt av att se vanvårdade och misshandlade djur. Är det någon som vet hur det gick med resterande hästar ?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
979
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 308
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp