Hundsporter på engelska?

geting

Trådstartare
Finns det några ”officiella” översättningar? :)
Tänker då på grenarna vars namn inte rakt av är på engelska t.ex.:

- Personspår
- Viltspår
- Mer eller mindre alla bruksgrenar 😅
- Rallylydnad
- Osv

Tack!
 
Rallylydnad ar helt enkelt "Rally"
Personspar ar "tracking people"
Vilt spar ar helt enkelt "Tracking for hunting"
IGP ar IGP
Sedan har ni en hel massa olika varianter som vi inte har har :( men jag ser en possitiv utveckling och det borjar bli fler och fler varianter av dog sport har ocksa.:)
 
Rallylydnad ar helt enkelt "Rally"
Personspar ar "tracking people"
Vilt spar ar helt enkelt "Tracking for hunting"
IGP ar IGP
Sedan har ni en hel massa olika varianter som vi inte har har :( men jag ser en possitiv utveckling och det borjar bli fler och fler varianter av dog sport har ocksa.:)
Ok tack!
Vad är det vi har som inte finns i USA? :)
 
Jag vet valdigt daligt vad som finns i Sverige. Jag har haft med hundar 2 ganger och tranat lydnad i Sverige (och min forsta hund har 2 "legs" fran brukshunds lydnad, jag vet inte om det finns nagon mer:confused:)
Om du talar om vad som finns i Sverige kan jag kanske saga vad som finns har.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
464
Senast: Pilot
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 483
Senast: DeCloe
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 946
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp