Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom just hem från en väldigt folktom handling på stormarknad men med en bussförare som gjorde armhävningar&annat utanför bussen tills avgång+lite till och sedan åkte förbi min hållplats. Enda passageraren, tryckt i god tid, fick dock ur mig ett hysteriskt EYYY i raspig tonart så han stannade till :D
 
Vilket valde du? Sitter och tittar själv just nu.

Vi gjorde det enkelt för oss och stannar hos Vattenfall ett år till (fast pris 1år) - priset blev ca 35-40% lägre än vi haft det senaste året och vi har relativt låg förbrukning. Det senaste året var första året vi tecknade fast pris, innan dess körde vi rörligt, och vi valde att köra på det ett år till för att det är himla skönt för nerverna att hålla kostnaden jämn och stabil som livet ser ut just nu.

Edit: Fossilfri mix (vatten, vind, sol, kärnkraft).
 
Senast ändrad:
Vi gjorde det enkelt för oss och stannar hos Vattenfall ett år till (fast pris 1år) - priset blev ca 35-40% lägre än vi haft det senaste året och vi har relativt låg förbrukning. Det senaste året var första året vi tecknade fast pris, innan dess körde vi rörligt, och vi valde att köra på det ett år till för att det är himla skönt för nerverna att hålla kostnaden jämn och stabil som livet ser ut just nu.

Edit: Fossilfri mix (vatten, vind, sol, kärnkraft).
Vad ligger 1 års avtalet på?
 
Yes, jag vet. Gammal skadedjurstekniker :)
Jag torkade med ättika, men de kom tillbaka. Så jag har torkat igen. Hjälper det inte tar jag lite kiselgur. Ättika brukar hjälpa.

Jag har en hjälpsam spindel som fångat ett par stycken i sitt nät. Tack spindel!
Jag med! 😄 jobbade på Nomor i många år
 
Efter att ha inventerat kylskåpet står det klart att det till kvällsmat kommer att bli stuvad vitkål med kalasisterband :d. En skvätt vispgrädde finns det kvar från midsommarbaket så lite extra lyxig kommer stuvningen att bli! Det var rätt länge sedan som jag åt vitkålsstuvning, men som det mesta annat med vitkål är det ju jättegott!

Lite si-och-så-väder här. Moln men inget regn. Lite då och då kikar solen fram korta stunder. Runt 20 grader är det nog. Vi har gått en hundpromenad och jag har tvättat lite hundfiltar och badrumsmattor.

Släktforskar lite grann och har en bra kriminalroman att läsa :up:. Måndag-tisdag bör avloppet vara klart, och när alla maskiner och dylikt är borta från tomten tänkte jag börja på lite saker ute, som t.ex. att städa förrådet!
 
Efter att ha inventerat kylskåpet står det klart att det till kvällsmat kommer att bli stuvad vitkål med kalasisterband :d. En skvätt vispgrädde finns det kvar från midsommarbaket så lite extra lyxig kommer stuvningen att bli! Det var rätt länge sedan som jag åt vitkålsstuvning, men som det mesta annat med vitkål är det ju jättegott!

Lite si-och-så-väder här. Moln men inget regn. Lite då och då kikar solen fram korta stunder. Runt 20 grader är det nog. Vi har gått en hundpromenad och jag har tvättat lite hundfiltar och badrumsmattor.

Släktforskar lite grann och har en bra kriminalroman att läsa :up:. Måndag-tisdag bör avloppet vara klart, och när alla maskiner och dylikt är borta från tomten tänkte jag börja på lite saker ute, som t.ex. att städa förrådet!
Vilken bok?
 
Lite si-och-så-väder här. Moln men inget regn. Lite då och då kikar solen fram korta stunder. Runt 20 grader är det nog.
Samma väder här idag!
Funderar på om jag ska passa på att göra lite halvaktiva saker som att dammsuga och möblera om hallen och farstukvisten medans vädret inte är tokvarmt.

Jag har en pytteliten hall, och att få till den "bra" med skoförvaring och annat är en riktig utmaning. Jag har nog gjort om där 5 ggr under åren och aldrig blivit helt nöjd :meh:
 
Men hur tänker jag.. Igår trött, PMS etc lyssnade jag på ljudbok när jag gjorde i ordning stall och häst. Så jäkla sorgligt i boken då att jag snörvlade och grinade. Kändes som sådär uppvärmning innan träna häst. Visst KAN jag så klart ställa om. Men så hade barnen på gården lämnat lite cavaletti och sånt framme. Så häst fick leka med det istället. Allt gott!
Men hur tänker jag när jag fortsätter lyssna nu när jag ska sminka mig? 🙄
Grina och smink.. 🤷‍♀️🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 605
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hemstädning - hiss eller diss?
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp