Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har myrinvasion. Är i valet och kvalet om jag ska bekämpa eller avvakta. De brukar ju flytta ut av sig självt efter ett tag.
 
Stackars Megara får sitta i rumsarrest varje dag när det är dags för mat. Hon njuter annars av att vara ute på landet. Jag äter som en gris. Idag fick vi otroligt god lunch av en av min systers vänner. Han är en amamörkock och bjöd på porchetta med fänkålssallad på grovt bröd. Italiensk street food. Himmelsk.

Megara har också förälskat sig i en av mina brorsbarn. Hon gosar och slickas, vänder upp magen och flörtar skamlöst 😻 Vi har varit 20 personer som mest, mycket hög ljudnivå och ganska utmattad nu. Åker i morgon, får lift hem också, hurra.
 
Har krupit ner i en hotellsäng vid Loch Awe för att vila benen (och ögonen) en stund efter dagens vandringsäventyr upp & ner för ett berg på 761 meter. Efter glass, kaffe och dusch känner jag mig nästan som ny igen men det är nog bäst att jag följer makens exempel och sover en stund också, bara för säkerhets skull liksom ;)
 
Var till affären för jag var sugen på gravad lax. Fanns bara rökt lax så det fick bli räkor istället.

Mår konstigt, stress inför Sverigeresan misstänker jag. Arbetsförmedlingen har inte gett mig ok än på min önskade period. Det får jag senast 7 dagar innan så jag vågar inte boka något. Det blir nog till att sova i bilen. Har inte råd med andra lösningar. Känner mig lite för gammal och stel för såna lösningar men jag måste hålla ner kostnaderna. Såg en bäddmadrass på Temu som ska underlätta att sova i baksätet. Har beställt den. Hoppas att det gör det möjligt att få lite sömn.

Ska snart vara kattvakt åt dotterns katter. Hon ska iväg på en musikfestival i 5 dagar. Det blir kul att få göra något hjälpsamt.
 
Var inte bakis idag men lite trött.
Har gått dagens steg men i övrigt bara läst, tittat på trav och på Sullivans crossing.
Jag älskar verkligen att vara ledig.
 
Jobbat klart för dagen, släppt ut hästarna och gjort i ordning morgondagens foder åt dem men har för lite hemma! 😱 Tufft värre, men ännu värre att jag jobbar långpass i morgon med så det kommer vara för lite åt dem även på måndag. 🫤

Min lilla höna är nog borta för gott. Finns inte ett spår efter henne så om hon inte redan strök med under dagen igår så tog nog räven henne inatt, och jag som hoppades att hon hade gömt sig och skulle hitta tillbaka till flocken idag. 🥺
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp