Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Städar och organiserar barnets rum. Rätt tillfredsställande ändå. Att sen ta tag i resten av lägenheten kommer inte kännas lika kul 😅
 
Lösningen på en bitande Megara har upptäckts av en slump. Jag har ju fötterna och benen fulla av myggbett och har smetat på xylocain. Megara kommer hoppande för sitt vardagsnöje att bita mig i benen och fötterna. Man fullkomligt såg hur hon studsade till och satt och slickade sig om munnen. Sedan försökte hon bita mig längre mer mot foten. Hon stelnade började slicka sig om nosen och gnuggade med framtassen. Varefter hon hoppade ner från sängen och gick sin väg med förnärmad svans 😾
 
Lösningen på en bitande Megara har upptäckts av en slump. Jag har ju fötterna och benen fulla av myggbett och har smetat på xylocain. Megara kommer hoppande för sitt vardagsnöje att bita mig i benen och fötterna. Man fullkomligt såg hur hon studsade till och satt och slickade sig om munnen. Sedan försökte hon bita mig längre mer mot foten. Hon stelnade började slicka sig om nosen och gnuggade med framtassen. Varefter hon hoppade ner från sängen och gick sin väg med förnärmad svans 😾
Att lägga till i läkemedelsinfo; Fungerar även mot hopplöst bitande katter :D
 
Lämnat mamma på tåget och visst blir jag irriterad många gånger när hon är här då hon blivit så glömsk, men jag saknar henne! :sorry:

Usch, nu har mäklarna börjat ringa. Jag hade lugnt på jobbet igår och tänkte att jag skulle kolla upp lite olika firmor men orkar inte dra i det redan nu. Handen är fortfarande inte 100 % och jag vill hinna köra bort en massa skit och gå loss på trädgården och inomhus innan det kommer hit någon för värderingen. :crazy:
 
Det är inte helt ovanligt att helt nybyggda avloppssystem har barnsjukdomar som behöver debuggas. Ibland har saker gjorts på fel sätt (antingen på ritning eller av utförande hantverkare) och tryck uppstår på fel ställen och luftning saknas på rätt ställen. Så det är bra att kolla upp för fastighetsägaren innan det blir större problem.
Ja men såklart så funkar det som det ska just nu
 
Tidigt imorse (för mig) åkte vi till plantskolan eftersom dom hade rea. Vi va där 20 minuter innan dom öppnade och då va det redan lång kö 😫 folk slet åt sig hela flak växter och mamma som hade vagnen fick hålla koll för folk försökte ta växter ut ANDRAS VAGNAR.

Fick iaf lite växter till bra pris och sen har jag pysslat en del och åkte o badade. Skönt med lite sommarvärme 🥳
 
Sitter på jobbet och funderar på hur jag ska klara en vecka till av det här utan min chef. Jag märker definitivt av nu att jag inte tål stress alls längre, är rätt illamående och känner att jag inte alls hänger med utan går bara upp i varv. :(

Jag vet inte om det bara är att acceptera att det kommer vara såhär resten av livet eller om det går att göra något åt så det inte blir så överväldigande. Just nu vill jag bara åka hem och slippa höra ljud.
 
Fint väder här också men jag ligger inne i soffan med tjockare flanellskjorta och varm filt över mig :meh: febern hade gått ned imorse men jag är frusen igen och heltäppt i näsan samt lite hosta 😞🤧
Har skickat meddelande till chefen så att jag får tillbaka dessa semesterdagar 😒
 
Har varit i väg och postat ett paket jag sålde i helgen. 50 kr in, tror jag det, eller 75 var det kanske. Drog med min dramaten istoppad med kartonger och pappersförpackningar och slängde i återvinningen, tog sedan bussen hem. Varmt och svettigt i håret. Så när jag stod där på toa och såg mig i spegeln efter jag kommit hem så grabbade jag tag i närmaste sax och klippte mitt hår strax nedom öronlångt. Vette tusan om det blev rakt, men det är så tunt och trist så om det är lite snett gör väl inte så mycket...

Har tagit emot hemleverans från ICA också, utöver rastat hund, satt in lite saker i förrådet och ringt min chef för att höra om det är möjligt med en semestervecka till. Troligen inte, hon skulle sova på saken, men som jag sa, frågan är ju trots allt fri, och går det så är det bra, går det inte så ingen fara :)
 
Funderar på att äta jordgubbarna jag fick i hemleveransen. De ser inte så bra ut tyvärr så det måste betyda äta genast.
Ihop med glass!

Nu när håret torkat ser det ut så här. Behöver nog putsas till lite här och där, men duger nog annars!
448972942_10160492268588877_6180171597268761310_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 601
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fästa huva
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp