Vad gör vi? Del CXCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tokiga drömmar gör mig knäpp.
Ätit macka med kycklingkorv och är inne på andra kaffekoppen.
Funderar på om det blir tillräckligt varmt för att åka till sjön.
 
Startade nya veckan med god frukostcheesecake med jordgubbar 😋.

Nu mot stan och jobba några timmar; blev väckt 😅. Det var inget bestämt att jag skulle jobba men misstänkte någonstans att den ord. För uppgiften skulle höra av sig i sista stund och utebli 🙃
 
Felanmält avloppet.
Vaktmästaren lät förvånad då det är helt nytt allt i huset.
Men han skulle kolla.
Just nu verkar det dock inte vara lika illa. Ska duscha snart så ser jag
 
Helt nybyggt så det hoppas jag

Det är inte helt ovanligt att helt nybyggda avloppssystem har barnsjukdomar som behöver debuggas. Ibland har saker gjorts på fel sätt (antingen på ritning eller av utförande hantverkare) och tryck uppstår på fel ställen och luftning saknas på rätt ställen. Så det är bra att kolla upp för fastighetsägaren innan det blir större problem.
 
Sprang en halvmil och sen packade jag ihop mig för årets första dag vid sjön. Helt underbart!
IMG_9001.jpeg
 
Igår fick jag, för första gången, ringa och lämna information om hinder på vägen (det var inte jag som körde). Någon hade tydligen tyckt att det där med lastsäkring inte var så viktigt… med resultatet av att det låg plankor utspridda i höger körfält på motorvägen. Det var ren tur att det (vad det verkar) inte blev någon krock varken när plankorna flög av eller med alla panik-filbyten efteråt.

Nu funderar jag på om jag ska orka gå ner till källarförrådet och leta efter en sak eller om jag ska börja uppe i lägenheten… inget av det känns speciellt lockande men jag måste börja någonstans :meh: Sen har jag medicinuppföljning med min läkare om en stund, så jag får inte glömma bort den tiden bara 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 604
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 582
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: tuaphua
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 703
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp