Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt? :)

Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen 😄
 
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt? :)
Kul med Sundsvall! 😊
Man får absolut ta med ätbart, men jag stör mig lite på de som har mat som luktar mycket.
Jag tar alltid klass 2 lugn om det finns plats kvar där, slipper högljudda barn då.
 
Kul med Sundsvall! 😊
Man får absolut ta med ätbart, men jag stör mig lite på de som har mat som luktar mycket.
Jag tar alltid klass 2 lugn om det finns plats kvar där, slipper högljudda barn då.

Ja eller rättare sagt strax utanför Timrå men vi blir hämtade i Sundsvall (sambons syster bor där uppe) 😊. Vi har samåkt med bil de tidigare gångerna men nu har vi bestämt oss för tåg istället 😊.

Okej, bra att tänka på ja, finns ju även de som ju är allergiska med, bra tanke. Funderade mest på klass 2 lugn. Tack för ditt svar 😊
 
Ja eller rättare sagt strax utanför Timrå men vi blir hämtade i Sundsvall (sambons syster bor där uppe) 😊. Vi har samåkt med bil de tidigare gångerna men nu har vi bestämt oss för tåg istället 😊.

Okej, bra att tänka på ja, finns ju även de som ju är allergiska med, bra tanke. Funderade mest på klass 2 lugn. Tack för ditt svar 😊
Har en vän i Timrå, så brukar åka dit när jag är norröver. Fint ställe. 😊
 
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt? :)

Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen 😄

Givetvis får en ta med mat.

Jag åker alltid första klass, jag pallar inte skrikande ungar och risken för sådana är minimal i första klass :D Dessutom har en tillgång till SJs lounger vilket är trevligt.
 
Givetvis får en ta med mat.

Jag åker alltid första klass, jag pallar inte skrikande ungar och risken för sådana är minimal i första klass :D Dessutom har en tillgång till SJs lounger vilket är trevligt.

Sant. Lär ju va ännu lugnare och just ja loungerna är väl bara öppna för den klassen. Men bra att man får ta med eget att äta 👍. Har knappt ens åkt tåg så blev lite fundersam hehe. Tack för svar 😊
 
Sant. Lär ju va ännu lugnare och just ja loungerna är väl bara öppna för den klassen. Men bra att man får ta med eget att äta 👍. Har knappt ens åkt tåg så blev lite fundersam hehe. Tack för svar 😊
Tänk på att sträckan mellan Gävle och Sundsvall inte är så trevlig att åka om man är åksjuk. Brukar försöka komma ihåg åksjuketabletter när jag åker just där.
 
Sant. Lär ju va ännu lugnare och just ja loungerna är väl bara öppna för den klassen. Men bra att man får ta med eget att äta 👍. Har knappt ens åkt tåg så blev lite fundersam hehe. Tack för svar 😊

Jag lägger till att se till att ta med en tillräckligt lång sladd för att ladda telefon/platta med. Det är galet irriterande med en för kort sladd...
 
Min underbart fina guldhäst kändes rätt mjuk att rida igenom i alla gångarter på ridbanan 😍. Stannade där då åskovädret lurade och barbacka för att avlasta foten som gjorde lite ont sedan hela dagen avlindad igår (tålamod, var inte bara en stukning grad 1/enkel vrickning lixom...). Kvavt satan men min älskade häst var ändå härligt piggelin att rida 😍🥰.
Hemma efter att åskovädret som var väl nära äntligen hade dragit sig bort blev det varsin pinsapizza till middag; bianco till mig och med musslor på till älsklingen som var sugen på denna middag när han idag går på välförtjänt semester 🥳🥰. Såklart hade jag sett till att det fanns ett paket smålandskräftor och en öl i kylen med, nöjd sambo😄🥰.
 
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt? :)

Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen 😄
Har jag haft råd har jag åkt första klass, annars klass 2 lugn. Skrikiga barn och folk som tjattrar i telefon är skitdrygt och risken för det minskar på de två ställena. Det är större säten i första klass också, mer benplats att röra sig med, fler ensamsäten som jag föredrar.

Man får ta med egen mat, det gör jag alltid, dyrt att köpa ombord tycker jag. I första klass ingår någon form (frukost kanske?). Stinkig mat, inte bara pga allergiker utan stinkig generellt är inte trevligt för medpassagerarna. Glöm inte ta med dig dina sopor när du lämnar tåget, inte alls kul för nästa som får din plats att sitta med ditt skräp på sin plats....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 275
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
637
· Visningar
18 131
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp