Vad gör vi? Del CCIII

Sovit over 7.5 timmar - idag ar stor "livsadministrationshelg" - jag har massor att ordna med mitt uppkommande lagenhetskop. Har percis kollat over finanserna och det ser sunt nog ut, och planerat vad i lagenheten jag vill inspektera dagen innan vi skriver pa kontraktet.
Ska ocksa lasa och skriva pa allt pappersarbete som skickats till mig och bestamma mig vilket golv jag vill bestalla, eftersom jag vill fa det gjort sa snabbt som mojligt efter kopet. Dartill ar det sakert en hel del till - har inte skrivit ut listan ordentligt an..

Forst ska jag cykla till cykelaffaren dock, och fa massa pengar tillbaka - sen stannar jag nog pa ett fik och gor en detaljplan for helgen sa det blir ordning!
Stretchklass klockan 12 har jag ocksa. och teater ikvall. Hej och ha!
 
Fixat i stallgarderoben och packat undan sommarkläder och tagit fram varmare saker… ska vidare in i andra garderoben och slänga en del saker.
 
Min Paso Fino var ocksa en mycket speciell "matte hast" och vi hade en mycket nara relation. Vi var pa ett enveckas seminarie med en mycket valkand Australiensk tranare. Hans fru sa efter veckan att han alltid sagt att en hast kan inte alska en manniska, det ar inte en kansla en hast kan kanna ... hasten kan kanna sig beroende av manniskan (mat, vatten, comfort, etc) men den kan inte alska en manniska.
Han har dock andrat sig den har veckan, sa hon. Han ar beradd att halla med om att din hast alskar dig.:heart Jag saknar honom sa ...
Vad fint! Jag tror nog ändå också att de kan älska. Och jag förstår saknaden!
Min förra häst/ponny hade jag också ett sånt band till. Han var ännu knasigare än nuvarande häst. Och mer full i idéer och hyss.. Mulle liksom.. När han gick bort kände jag mig nästan som en bit av mig amputerades.
En kompis som är tränare och har tränat mig en hel del var med efter några månaders paus och vi skulle hämta in min nuvarande häst. Vi hade hittat vårt band då. Han såg honom på håll och:
”Jaha.. Vad har du gjort? Han ser ut som ponnyn.”
Då menar han inte utseendemässigt.
Jag: ”Förstört honom?”
Han: Jooo, för andra kanske. 😅
 
Idag ska jag köra till Örebro och besöka jävulens boning o Bauhaus.
1728128259623.png
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 323
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 761
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp