Vad gör vi? Del CCIII

Sånt är fint att se även om man själv inte är ”ettan”. 😍
Även om jag känner många duktiga ryttare/tränare så hade förstaval om jag skulle behöva lämna bort hästen vara just till en sån vän. Hennes förmåga att skapa den typen av kontakt och vårda dem är mkt, mkt värt!

Min Paso Fino var ocksa en mycket speciell "matte hast" och vi hade en mycket nara relation. Vi var pa ett enveckas seminarie med en mycket valkand Australiensk tranare. Hans fru sa efter veckan att han alltid sagt att en hast kan inte alska en manniska, det ar inte en kansla en hast kan kanna ... hasten kan kanna sig beroende av manniskan (mat, vatten, comfort, etc) men den kan inte alska en manniska.
Han har dock andrat sig den har veckan, sa hon. Han ar beradd att halla med om att din hast alskar dig.:heart Jag saknar honom sa ...
 
Har beställt ett par nya kängor så jag kan fortsätta mina promenader i vinter även om det blir skitväder (läs snö).
Har inte riktigt klarat att hålla igång på samma sätt under alla månader med röj/visningar/tömning av huset.
Nu hoppas jag att jag ska komma tillbaka till mina 3-4 promenader i veckan igen.
Oavsett väder :)
Målet är att klara 1 mils vandring på Öland nästa år.
 
Brukar vara trött när helgen infinner sig men ibland behöver man köra över tröttheten och vårda sina relationer.
Så först träffade jag en vän på fik och pratade i två timmar.
Sen hem och hämta alkohol och vidare till nästa vän.
Vi drack alkohol och åt massa gott plock som hon dukade fram och låg i hennes soffa och babblade. Fyra timmar gick fort men eftersom jag har en tur planerad i morgon så fick det räcka.
IMG_0868.jpeg
 
Det ar perfect vader har nu. Kalla natter och svala dagar, inget over 26*C den kommande veckan, men sol till storsta delen. I dag har det varit kallt om man haller till i skuggan, men det ar ganska skont med "sweater weather" efter en lang och varm sommar. Det ar 15% chance att det kommer att regna nasta Fredag, och med tanke pa att det hittills har regnat en gang i veckan den sista manaden sa lar det behovas da vi har slutat vattna nu.

Screen Shot 2024-10-04 at 7.49.26 PM.png


Jag har sprungit som en dare hela veckan och har nu hamnat i min stol framfor datorn med ett glas vin och lite Jalapeno pita chips och hummus. Life is good!
 
Nu vet jag varför jag inte kunnat logga in i lönesystemet. De har bytt system (ska byta? Lite oklart) igen. Ingen var nöjd med det vi hade, det var inte användarvänligt och gick inte plocka ut tex statistik. Blir spännande att se vad det blev istället! Får veta på måndag.
 
Trots en afton med alkohol och andra onyttigheter så har jag fixat joggingrundan före frukost.
Nu blir det det och sen ska jag åka 3 mil för att hjälpa en tjej med hennes ponny.
 
Vaknat :sleep:
Stretchat, tydligen gillar inte min kropp flygresor på mer än ett par timmar.

Första veckan här ser ut att bli mest moln och regn, men sen hoppas vi på sol :love:
Skönt att inte känna så mycket stress kring vädret.

Idag blir det storhandling på matfronten, och undersöka om lägenhetskomplexet kanske har ett gym!
 
Både jag och sambon är hemma sjuka idag. Skulle egentligen åkt till min lägenhet med pappa för att göra klart renoveringen men det blev inte av. Ska spendera dagen med att sy istället, det blir bra. Mamma fyller år nästa vecka så ska få ihop ett par bokmärken, en vetekudde och en liten bokväska.
 
Solen skiner och det är förstås trevligt. Jag har fortfarande stramande träningsvärk i armen men det hjälps inte. Dags att sätta igång dagen ordentligt!

Hittills har jag och katten bara myst. Jag har varit vaken ungefär 1,5 timme men hon har inte ens varit det :rofl:
 
Funderar på om den skadade foten fixar vattengympan idag. Väl i vattnet borde det gå bra, men frågan är om jag lyckas gå dit utan att ha allt för ont.
Men å andra sidan är det ju bra att röra på stukade leder.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 340
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 765
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp