Vad gör vi? Del CCIII

@athena_arabians
Hann inte svara i förra tråden. Tack! Buster mår toppen!
IMG_3604.jpeg
 
Ligger i sängen. Det enda som är kvar att fixa är att packa matsäcken. Så sätta väckarklockan på 05.50 och sen varva ner kanske?
 
Nybadad och som omväxling även delvis nysmord, upptäckt att jag blivit torrare i skinnet så lite smörja i både ansikte och torra partier på kroppen blir bra. Fryser inte längre utan ligger och låter håret lufttorka på badlakanet. Tagit en whisky och när håret är torrt ska hundarna och jag gå ut på kvällens sista runda.

Varulven hade kräkts upp all mat, låter honom vara utan mat nu tills i morgon, kanske lite fil när vi kommer in från promenaden. Vi borde göra en utflykt i morgon och se om vi kan hitta någonstans de kan få springa lite fritt, kanske åka till havet före stallet? Tror de skulle uppskatta det. :heart
 
Älskar lakrits men hade inte testat glassen med hockeypulver förrän nu när jag köpte den till halva priset i närbutiken; god! 😋😍. Mamma hade lämnat en stor påse äpplen så ägnade 2,5 timmar vid spisen med att koka mer äppelmos och gjorde en äppelkladdkaka som mamma fick hämta halva 😊. Testade också att laga ny maträtt; red curry chicken med bla röd currypasta och kokosmjölk, blev gott 😊.

Efter en sväng tillbaka till stallet tillsammans med älsklingen i kväll för insläpp och natta hästarna som var så nöjda 🥰 blev det soffhäng och bonde söker fru med en av de sökande killarna som är från Finspång, lite kul ju 😄.
Bonde söker fru är väldigt förlegat 🙁
 
Full fart idag; upp tidigt för att åka på hästloppisen och på vägen hem tog vi med fika hos kompisen och hennes sambo innan älsklingen och jag for vidare in till stan en sväng; upptäckte i morse i frosten att min vinterjacka ju gjort sitt nu så behövde ny. Så in till Lager 157 och köpte en teddymjuk jacka och så blev det en lång pufferjacka; skönt att ha det ordnat 😊. Sambon ville köpa ny väckarklocka på biltema och lika bäst att fylla på fågelmat; hel hink talgbollar, 4 kg vildfågelfrö och 4 kg skalade solrosfrön 😊.
Förbi stallet på vägen hem och fixade boxen tillsammans och gav pållarna varsitt äpple när vi åkte förbi hagen igen 🥰. Hem och plugga och sen så tacos, tänd brasa och Idol, härlig lördag 😍.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
510
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 342
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 765
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp