Frukost på språng

Elo

Trådstartare
Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget. Vanligtvis macka och te (i thermosmugg).

Men jag skulle behöva göra frukosten lite roligare, så att det blir mer av en belöning att jag faktiskt tar tåget och inte bilen.

Vad har ni för idéer? Helst skall det gå hyfsat snabbt att förbereda eller gå att fixa dagen innan och inte vara för kladdigt.
 
Jag har rätt ofta med mig frukosten till jobbet och tar då med mig youghurt. Jag har en särskild behållare som är till för youghurt eller liknande där man kan lägga müslin i locket om man vill. Jag brukar ha i hallon och frön (solrosfrön och pumpafrön) i min youghurt. Nu när hösten är här blir det frysta hallon som jag brukar värma i micron först. Skulle jag göra frukosten dagen innan skulle jag lägga fröna i locket. Nu gör jag den på morgonen så då lägger jag bara i allt.

Om du gillar chiapudding så kan det vara ett bra förslag.
 
Overnight oats? Det kanske faller in under ”för kladdigt” och oavsett kräver det förstås att packa med sig lite mer utöver thermosmuggen, men är annars både smidigt att ha klart på morgonen och går att variera ganska mycket.
 
Frukostmuffins. Går att göra både söta (ex. yoghurt och hallon) och matiga (ex. ägg och spenat). Man kan baka ett helt gäng, lägga i frysen och sedan ta upp ur frysen kvällen innan man ska äta dem
 
  • Gilla
Reactions: Elo

Liknande trådar

Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 243
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 590
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 771
Senast: Snurrfian
·
Mat Jag ska snart börja jobba efter min föräldraledighet och har efter kontakt med arbetskamrater förstått att det är ännu stressigare där...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp