Vad gör vi? Del CXCIX

Det duggar lite fortfarande, men tillräckligt lite för att jag ska kunna sitta ute med en god dricka innan det är dags att gå ner i tvättstugan igen. (Vår balkong är inte så djup, så när det regnar blir en blöt..)
 
Besöket har åkt hem och det ska ärligt talat bli skönt att vara helt själv ikväll när sonen somnat. Hur trevligt det än är med besök så blir mitt introverta jag extremt dränerad av att konstant ha folk runt omkring mig. 🙈

Nu ligger jag och scrollar hemnet och försöker komma till klarhet i vad som är viktigast i livet.
Å ena sidan vill jag bort ifrån nuvarande hyresvärd som ger mig stress och ångest hela tiden, jag vill ha något eget där vi kan skapa rötter och uppfylla drömmar utan att någon annan ska lägga sig i. Och det kan jag aldrig ordna här ikring, det är helt enkelt för dyrt här. Jag är beredd att flytta långt för att uppfylla de drömmarna!
Å andra sidan har jag en son med npf som (trots mycket strul) trivs i sin skola och inte vill byta. Jag har ett jobb jag trivs på och vi bor inom 1,5h från den lilla familj jag har kvar och som är viktig för sonen (Och mig.).
Liksom hur jag än vänder mig så försakar jag något. 🙁
 
Besöket har åkt hem och det ska ärligt talat bli skönt att vara helt själv ikväll när sonen somnat. Hur trevligt det än är med besök så blir mitt introverta jag extremt dränerad av att konstant ha folk runt omkring mig. 🙈

Nu ligger jag och scrollar hemnet och försöker komma till klarhet i vad som är viktigast i livet.
Å ena sidan vill jag bort ifrån nuvarande hyresvärd som ger mig stress och ångest hela tiden, jag vill ha något eget där vi kan skapa rötter och uppfylla drömmar utan att någon annan ska lägga sig i. Och det kan jag aldrig ordna här ikring, det är helt enkelt för dyrt här. Jag är beredd att flytta långt för att uppfylla de drömmarna!
Å andra sidan har jag en son med npf som (trots mycket strul) trivs i sin skola och inte vill byta. Jag har ett jobb jag trivs på och vi bor inom 1,5h från den lilla familj jag har kvar och som är viktig för sonen (Och mig.).
Liksom hur jag än vänder mig så försakar jag något. 🙁
Men en annan hyresvärd kanske finns :confused:
 
Även jag blev utsatt för en 3min JÄTTE skur på tvären, olyckligtvis var min bilruta nere typ 1 1/2 cm så jag fick åka hem med en mycket blöt bakdel :devil: , Willys parkering i Kristianstad flöt o det var vatten upp till hjulnaven,bitvis.
Här hemma verkar det inte kommit något regn även om det sett hotande ut både vid lunchtid och för en stund sedan.
 
Även jag blev utsatt för en 3min JÄTTE skur på tvären, olyckligtvis var min bilruta nere typ 1 1/2 cm så jag fick åka hem med en mycket blöt bakdel :devil: , Willys parkering i Kristianstad flöt o det var vatten upp till hjulnaven,bitvis.
Här hemma verkar det inte kommit något regn även om det sett hotande ut både vid lunchtid och för en stund sedan.
En sådan översvämning har jag varit med om i Kristianstad en gång också. De verkar inte ha speciellt väl fungerande brunnar!
 
Även jag blev utsatt för en 3min JÄTTE skur på tvären, olyckligtvis var min bilruta nere typ 1 1/2 cm så jag fick åka hem med en mycket blöt bakdel :devil: , Willys parkering i Kristianstad flöt o det var vatten upp till hjulnaven,bitvis.
Här hemma verkar det inte kommit något regn även om det sett hotande ut både vid lunchtid och för en stund sedan.

Har du inte lärt dig ännu att om du inte vevar upp rutorna så kommer det att börja regna :p :D
 
Har ju slängt ihop packning för min resa till Norge. Jag ska campa i bilen och köra dagsvandringar, men kanske även nån längre tur där jag övernattar i tält. Jag packar ned massor med bra att ha saker, jag inbillar mig att min lilla opel astra microcamper rymmer hur mycket som helst när jag inte har dykgrejerna med mig. Men jag leker ändå lite med tanken att ta med stagereg, platta och mask ifall jag får ett ryck och vill "extremsnorkla" nånstans.
 
Upptäckte nu medan kompisen från usa körde hem från skolan att jag tydligen kan se var han är på google maps :eek:
Det resulterade i att jag hamnade i någon form av eye in the sky situation eftersom massa vägar var avstängda, berättade hur han skulle ta sig till mcdonalds, och vilken burgare han skulle välja för att hålla sig inom sin kalorigräns :rofl:

Han vill nu anställa mig som "eye in the sky helper" :p
 
Det är ont om det faktiskt, iom att jag hyr hus på landet. Finns bara ett fåtal häromkring, som samtliga äger många fastigheter. Och hyrorna har skenat på bostäder här, så många ligger way bortom min ekonomi tyvärr. 🙈
Det är riktigt svårt att hitta hyresvärdar ute på landet. Dottern med sambon har letat länge men har gett upp och tänker att de får spara och köpa något i slutändan.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 667
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 095
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp