Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till makens jobb. Vi ska på utflykt med dem idag. Trevligt, men jag är så trött.. Det bästa hade varit om vi åkt själva så vi kunde åka hem när vi vill, men det är en som ska åka med oss.

Nåja, på med sociala fejset och kör bara.
 
Sovmorgon, nu strax morgondopp (eller förmiddag då). Blåser tusan och är molnigt, men frukosten smakar alltid godare med ett dopp först :D

Sen ska vi bara chilla hela dagen, kolla lite F1 och äta god mat innan hemfärd ikväll.

Jobbvecka imorgon? Nää?
 
Tänkte baka idag. Har rensat köksbänken och försöker nu bara hitta motivationen 😅
Min ljudbok tog slut och nu vet jag inte vad jag ska lyssna på… om jag inte lyssnar på den igen förstås :angel:
 
På väg till makens jobb. Vi ska på utflykt med dem idag. Trevligt, men jag är så trött.. Det bästa hade varit om vi åkt själva så vi kunde åka hem när vi vill, men det är en som ska åka med oss.

Nåja, på med sociala fejset och kör bara.
Till nästa gång, ta ett allvarligt snack med mannen att du behöver mer tid för er, att även om ni gör sociala grejer att du känner dig sliten och vill att ni kan lämna när det passar dig, utan att behöva ta hänsyn till andra.

Det viktigaste nu är att du inte känner press att ställa upp för andra utan att han har mer fokus på dig och lilleman. Är han ledig så ska han inte åka in och jobba oplanerat, du behöver kunna släppa tyglarna och lita på att han prioriterar er lilla familj, likaså förstår jag att han kan tycka att det är ok att någon annan åker med men han tänker inte ända fram på dig. Att du behöver känna dig trygg i förvissningen att ni kan åka när du inte orkar mer.

Det är inte meningen att du ska behöva bryta ihop för att han ska förstå att din situation just nu tär på dig. :heart
 
Blåser som attan idag, men sol. Tror att jag ska pallra mig iväg och köpa jord så att jag kan plantera det sista. Kanske. 😅 Känner mig slö och seg idag.

Ångest över att sommarlovet går alldeles för fort och jobbstarten närmar sig. 😩
Jag har inte ens haft semester ännu :rofl:
 
Bestämde mig för att det fick vara nog med att vänta på varma bad utomhus. Bokat in mig på spa en natt då jag har en semesterdag imorgon. Tog enklast möjliga rum där spa ingår och frukost här i stan. 1200 pix så var inte snordyrt. skippade boka paket med middag handlar med någon smörgås att äta sen, fanns kylskåp på rummet. Nu ska jag njuta av pool med 33 grader i vattnet och varma bastubad. :love: Blir nog också väldigt bra för min onda rygg , har fått boka av ridning både måndag och tisdag så pengar skulle ändå spenderats. Så klockan 15 checkar jag ut från vardagen och in i total avkoppling.
 
Senast ändrad:
Till nästa gång, ta ett allvarligt snack med mannen att du behöver mer tid för er, att även om ni gör sociala grejer att du känner dig sliten och vill att ni kan lämna när det passar dig, utan att behöva ta hänsyn till andra.

Det viktigaste nu är att du inte känner press att ställa upp för andra utan att han har mer fokus på dig och lilleman. Är han ledig så ska han inte åka in och jobba oplanerat, du behöver kunna släppa tyglarna och lita på att han prioriterar er lilla familj, likaså förstår jag att han kan tycka att det är ok att någon annan åker med men han tänker inte ända fram på dig. Att du behöver känna dig trygg i förvissningen att ni kan åka när du inte orkar mer.

Det är inte meningen att du ska behöva bryta ihop för att han ska förstå att din situation just nu tär på dig. :heart
Jag vill inte sitta hemma, blir bara värre av det känner jag.
Men jag blev rejält sur när han hade erbjudit plats i bilen, utan att säga nåt till mig. Jag tyckte han skulle ta tillbaka erbjudandet, men det gjorde han inte.. Istället började han offerkofta och sålde sina biljetter till Springsteen nästa vecka. Som om det gör saken bättre idag..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
18 003
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp