Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick tummen ur och nu är det bara återvinningen kvar. Det får vänta tills imorgon tror, det regnar visst rejält ute.
Nästan bestämt att det blir filmjölkslimpa fast med yoghurt istället, får också vänta tills imorgon. Insåg att det saknas nåde yoghurt och filmjölk i tillräcklig mängd.🙉
 
Hyresvärden ringde. Sjuk. Så eventuellt fixas läckan på måndag kväll. Jaja. Så nu har jag duschat efter en svettig dag. Jag längtade verkligen efter den där duschen. Har tagit fram en deckare och lite vin. Äntligen.

Jag skulle gärna vilja köra några omgångar tvätt men jag har ombyten så det går ingen nöd på mig.
 
Och flyttfirman var bra. T.o.m. toppen. Över förväntan. 4 killar från Irak som var supertrevliga och hjälpsamma. Jag var lite rädd för att behöva vara ensam med flyttkillarna så min dotter t.om. flyttade sin utlandssemester för min skull. Det var bra att hon var med för ibland har vi utlänningar svårt att förstå varandra. Vi bryter på olika sätt. DYRT som sjutton men nödvändigt. Tunga saker klarar man inte att släpa 3 trappor utan hiss.
 
Alltså.. de senaste två veckorna har jag haft flera getingar inomhus, utan att något varit öppet. Typ inte en enda geting på hela sommaren och nu två som flugit runt, en död och dammig på golvet - som jag trodde kanske hamnat synligt från att legat bakom ett element eller så.

Men nyss stötte jag på en dammig geting slött krypandes på golvet… var kommer dem ifrån 😭
 
Ätit min rotfruktspanna med tsatsiki :d får hålla mig från att äta allting eftersom det ska sparas till imorgon. Äter lite nektariner och ett äpple istället och ska koka mer te.

Fick klippa två klor! Megara är lite drama queen som börjar bita innan jag ens har hunnit trycka ut klon.
 
Alltså.. de senaste två veckorna har jag haft flera getingar inomhus, utan att något varit öppet. Typ inte en enda geting på hela sommaren och nu två som flugit runt, en död och dammig på golvet - som jag trodde kanske hamnat synligt från att legat bakom ett element eller så.

Men nyss stötte jag på en dammig geting slött krypandes på golvet… var kommer dem ifrån 😭
Hos mig tror jag de kommer in genom ventilationen
Brukar få besök så här års av några bålgetingar
 
Kollar på Father Brown, en till så där myspysig brittisk drama/mystery. En katolsk präst på engelska landsbygden löser mysterier (spelad av samma skådis som Arthur Weasley). Baserad på en serie romaner av GK Chesterton) som skrevs på 20-talet.
 
Alltså.. de senaste två veckorna har jag haft flera getingar inomhus, utan att något varit öppet. Typ inte en enda geting på hela sommaren och nu två som flugit runt, en död och dammig på golvet - som jag trodde kanske hamnat synligt från att legat bakom ett element eller så.

Men nyss stötte jag på en dammig geting slött krypandes på golvet… var kommer dem ifrån 😭
Vindslucka?
 
20240928_193101.jpg
varit på Regina teatern och sett Dala apan med Isak Jansson
Han är suverän
Så rekommenderar att gå på den om den kommer till er stad
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 131
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 817
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp