Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis hemkommen efter två timmar på vägarna och kaos på småvägarna eftersom många av bilisterna uppenbarligen inte är vana att köra på smala vägar. Vill inte ens tänka mig hur det blir i mörker ikväll :crazy:
 
Jag köpte ett par fluffiga fårskinnstofflor på marknaden idag, för att råda bot på att det är kallt hemma (brukar vara det på hösten, det dröjer innan värmen kommer på..och sen dröjer det ytterligare innan den är på ordentligt...). 10-12 grader häromkring nu (ja, utomhus alltså - några grader varmare inomhus är det allt! :D ).
 
Var till helg-öppen annan vårdcentral för att de skulle byta drän och lägga om op-såret igen. Min ”riktiga” vårdcentral var tvungen att skicka med förband, tejp, drän etc. Nu blev ngt kvar av det som ska ner i såret och de skickade med öppnad förpackning som de tyckte vårdcentralen skulle använda på måndag vid nästa byte. Känns väl lite sådär när det ska ner i öppet sår? 😬🤷‍♀️
 
Bakar bröd och väntar på att det ska jäsa klart nu. Stod mjölk i receptet men tog filmjölken jag inte ville äta längre, tänkte att den varit öppen lite många dagar. Nog inget fel på den, luktade och såg helt normal ut, luktade gott, men jag har ju lite matfobi. Så istället för att slänga fick den bli bröd tänkte jag. Undrar om brödet blir bröd nu när jag brutit mot receptet....

Dricker te med jordgubbssmak, kokte ändå vatten till brödet i min visseljohanna (får man kalla en visselkokare för det eller är en visseljohanna ett specifikt märke?) så passade på medan regnet öser ner utanför. Och städade ugnen också medan jag ändå var i gång så jag slipper att det ryker när jag öppnar. Fin ugn för att vara 10 år gammal. Men grillgallret avskyr jag att skrubba, man ska ju inte slösa, men tänk om man kunde köpa nytt då och då istället! HATAR HATAR HATAR grillgaller! Att skrubba, inte använda, även om det inte rinner över blir det ju smutsigt. Och det var ju inte rent när jag flyttade in ens. BWA!

Men ugnen är ren nu i alla fall. Ja inte mellan glasen i luckan, ser att det är lite flammigt där. Undrar om man kan plocka isär det.... En annan tid, nu ska brödet bakas ut!
 
😂😂 En kompis som är hästtandläkare hade fått två låtar gjorda om sig och skickade till honom som skoj-överraskning. Med sång och instrument och allt. Jag skrattade så jag dog åt hur han åkte i sin Volvo och fixade hästar. En a la svensk visa och en amerikansk country-variant med riktig typ Nashville-dialekt. Så jäkla roliga texter! 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 806
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 826
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp