Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa precis hejdå till en av mina äldsta och bästa vänner vid bussen hon har varit här och sovit över. Haft otroligt trevligt. Tyvärr har hennes mamma precis fått diagnosen lungcancer berättade min kompis☹️😢 Jag har träffat hennes mamma många gånger så sent som i somras sågs jag och hennes mamma i Stockholm och gick en promenad på Djurgården och var och fikade. Så hon är också en person jag känner väl och räknar som en vän. F*ck cancer 😢 Kan bara hoppas.
 
Nu är axeln tillbaka på plats igen på maken men han har tydligen även slagit loss en benbit ur axeln så de ska fundera på om det ska opereras, men det blir i Sverige men fortfarande oklart när och hur han kommer hem. Nu var han inte riktigt talbar, varit vaken ett dygn eftersom han inte ens hade hunnit somna, hög på smärtstillande och blivit snabbsövd, inte ätit sen igår kväll och yrslig. Så jag hoppas att de stoppar i honom lite och låter honom sova ett par timmar.
 
Ätit golunch och tittar på Idol.
Snart trav.
IMG_0798.jpeg
 
Har varit på höstmarknad i lilla staden och ätit sushi med sambon. Nu sitter jag i soffan och ska plugga några timmar.

Hatar mina provnerver :banghead::arghh: . Nu dagarna innan pendlar jag mellan "det här kan jag ju! Kanske inte perfekt men jag kan faktiskt." och "tänk om det är den eller den frågan, tänk om jag glömmer det eller det? Jag kan ju INGENTING!!!". Nej, jag klarar inte av att memorera böckerna i sin helhet längre. Ja, jag måste nöta och upprepa mycket mer än förr. Utmattningen märks tydligt i hjärnan, mitt läshuvud är verkligen inte vad det varit.. Men en måste ju faktiskt inte ha alla rätt heller. Faktiskt.
(Och jag skulle känna likadant om jag pluggade i ett halvår till. Mina provnerver är verkligen kass, alltid varit. Så det behöver inte betyda något alls.)
 
Jobbat med företaget några timmar, brukar försöka undvika att göra det när sonen är hemma och vaken eftersom jag tycker att det är viktigt att han får min tid. Men känner mig stressad över trycket och vill jobba på. Skönt att ha en hög att posta på måndag!
Vi har också hunnit med att baka Bananbröd (banankaka) efter sonens påhittade recept - den blev god! :D
Nu måste jag hänga tvätt igen och eventuellt starta en 60 tvätt, vi får se. :)
 
Snart lyssnat klart på Det slutar med oss. Tyckte det var lite trögt i mitten och höll på att ge upp men hade en känsla av att det skulle hända något snart och jag hade rätt. Såhär mot slutet av boken ångrar jag att jag inte läste den i stället, uppläsaren ger sitt till karaktärerna och jag önskar lite att jag fått göra det själv. Jag hade nog tänkt annorlunda. Men oerhört stark bok måste jag säga.
 
Åkte till leksaksaffären som hade rea på 25% på allt. Handlade så mycket så jag tillslut fick säga åt mig själv att gå 😅
Men många julklappar fixade!

Åkte sen till loppis för att titta på nya jeans. Som resulterade i fyra (!) nya par och en helt otroligt onödig liten kundvagn 🤣

Men jag känner mig nöjd!

IMG_5605.jpeg
 
Min hyresvärd lovade att fixa läckaget i köket i går kväll. Väntade och väntade och sen kom han förbi och sa att han gör det idag. Och jag väntar och väntar. Vill duscha och starta en tvättmaskin (tvättmaskinen står i köket, där vattnet är avstängt). Sjukt irriterande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 806
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 826
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp