Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakat bröd och gjort en omgång musli. Vaknade av mig själv vid 7 och kände mig pigg så det blev tidig uppgång idag. Sitter nu med frukosten, kaffe, yoghurt med blåbär och musli (måste ju provsmaka såklart) samt fröknäcke med rökt skinka.

Vet inte riktigt hur jag ska tillbringa dagen då inga planer finns. Behöver dock dammsuga köket igen samt vardagsrummet, vattenbada mina orkidéer, städa badrummet och gå till återvinningen så någon timmes tid går väl åt till det iaf.
 
🤯 maken är/var på 24h kryssning med jobbet men ringde just och berätta att han ligger på ett sjukhus i Åbo med en axel ur led som de inte får tillbaka. Han hade halkat på stegen ner från överslafen i natt och fallit så illa. Så när eller hur han kommer hem från Åbo är mycket oklart, han var rätt hög på smärtstillande.
 
IMG_8428.jpeg

Har varit och hämtat halm 😄
 
Tre dagars ledighet borde ske oftare för jag känner mig utvilad och har redan hunnit börja tvätt och renbäddat alla sängar. Lite kaffepaus innan det är dags att städa råttburen. Även barnen är lugna efter en vilodag så det bådar gott till sen när vi ska åka iväg :love:
 
Trädgårdsjobbar och försöker komma ikapp efter flera veckor av annat. Ska räfsa upp äpplen, ta upp potatisen, få undan trädgårdsmöbler. Kanske hinner jag musta lite och gå en sista vända med lien. Borde egentligen avveckla växthuset snart också men det hänger fortfarande gurka, meloner, tomater och vindruvor därinne så det behöver nog vänta 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 910
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 830
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp