Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och tittat på Signe Johanessens performanceverk Holy Mare. Rekommenderas skarpt till alla som har möjlighet att ta sig till Malmö! Blandning mellan konstverk och teater som vrider och vänder på relationerna människa-häst och människa-människa. Märklig, mänsklig och väldigt intim.
 
Varit och tittat på Signe Johanessens performanceverk Holy Mare. Rekommenderas skarpt till alla som har möjlighet att ta sig till Malmö! Blandning mellan konstverk och teater som vrider och vänder på relationerna människa-häst och människa-människa. Märklig, mänsklig och väldigt intim.
Åååh! Den hade jag så gärna velat se. Läst om den och tycker att den verkar så spännande!
Roligt att du gillade den. 😊
 
Varit och tittat på Signe Johanessens performanceverk Holy Mare. Rekommenderas skarpt till alla som har möjlighet att ta sig till Malmö! Blandning mellan konstverk och teater som vrider och vänder på relationerna människa-häst och människa-människa. Märklig, mänsklig och väldigt intim.
För övrigt är jag avundsjuk på Malmö som har Lilith performace studio, de visar så mycket bra jag skulle vilja se.
 
Jag tänkte att de måste ha gjort något sådant!

Och vi sa också just det: för sin storlek så har Malmö ett helt fantastiskt kulturliv! Lilth, operan, dockteater, dansteater, konstmuseer mm mm. Så kul!
Skrev faktiskt i störningstråden på eftermiddagen idag att jag stör mig på att all intressant konst just nu finns i Malmö. 😅
Inte helt sant såklart, Göteborg där jag bor har en fin konstscen också. Men just nu har Malmö mycket spännande.
 
Lite regnruskigt ute ikväll med men ändå var det just sommarsallad från bästa pizzerian jag ville ha till fredagsmiddag och testade Fanta kiwi och jordgubb, god 😊. Så blev ju änna lite frusen så passade på att njuta av ett bubbelbad med tänt lavendelljus, mys 😍 och det blev då inte länge innan jag svettades så nog blev jag varm alltid 😅. Trevlig helg! 😃
 
Lite regnruskigt ute ikväll med men ändå var det just sommarsallad från bästa pizzerian jag ville ha till fredagsmiddag och testade Fanta kiwi och jordgubb, god 😊. Så blev ju änna lite frusen så passade på att njuta av ett bubbelbad med tänt lavendelljus, mys 😍 och det blev då inte länge innan jag svettades så nog blev jag varm alltid 😅. Trevlig helg! 😃

*skumbad ska det ju stå
 
Ligger i sängen och ska sova. Gjorde misstaget att fråga sambon hur han mådde och han svarade att han hade lite lätt ångest. Han fick en kram och sedan somnade han. Själv började jag fundera på anledningar till ångest och kom på ungefär sjuttielva jobbiga saker som får mig att må mindre bra. Så smart är jag :banghead:

Så, nu ska jag försöka fokusera på annat, sova och se om det går att vara pigg imorgon. Jobbdag följt av tvättstuga och jag känner mig fortfarande inte helt frisk...
 
Vaknade tidigt av att nån fågel började tjoa utanför fönstret. Kunde inte somna om så nu sitter jag här i mörkret och undrar vad jag sysslar med egentligen..
 
Ska försöka smyga upp ur och sängen för att hämta kaffe. Idag blir det tvätt och konstnatten på schemat med fokus på strutsfarmen.
 
Vaknat för en helt ledig dag ☺️ Tanken är att plocka fram lite tyg som jag vill sälja på tygmarknaden nästa helg.

Sen är jag väldigt sugen på att rensa mitt lilla förråd inne i lgh, då där är lite kaos nu. Tänker att sådant är bra att göra när man har lite sug att göra det… och det var ett tag sen senast 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 921
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 832
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp