Vad gör vi? Del CCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hos mig tror jag de kommer in genom ventilationen
Brukar få besök så här års av några bålgetingar


stackare! det är svårt att hitta ett bo men jag hittade ett en gång på vinden/utrymmet mellan innetaket och yttertaket. Det såg jag för att de kom krypandes bakom listen in i huset.

Ingen vindslucka eller ventilation. Eller ja, sån liten list i något fönster iofs, men nu när ni säger det är gissningsvis är inte storspjället för vedspisen helt tätt. Med tanke på deras utseende (dammiga, eller kanske sotiga då..) är det inte otroligt att de kommit den vägen.

Jag tror (hoppas! :nailbiting:) inte att det är ett bo utan bara enslingar. Om det funnits ett bo känns det som att jag borde märkt något tidigare då, men haft väldigt få getingar kring huset i år.

(usch, via listen… räcker med flugorna den vägen 🫣)
 
Nu är axeln tillbaka på plats igen på maken men han har tydligen även slagit loss en benbit ur axeln så de ska fundera på om det ska opereras, men det blir i Sverige men fortfarande oklart när och hur han kommer hem. Nu var han inte riktigt talbar, varit vaken ett dygn eftersom han inte ens hade hunnit somna, hög på smärtstillande och blivit snabbsövd, inte ätit sen igår kväll och yrslig. Så jag hoppas att de stoppar i honom lite och låter honom sova ett par timmar.
Eländes elände. Jobbigt att han är så långt bort antar jag. Önskar vettig hemresa och snabb läkning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 634
Senast: Mia_R
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 131
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 817
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp