Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får bara upp för det dubbla priset. Tycker inte det är värt det. Jag ber hellre om hjälp att komma i och ur duschen då.

Edit
Även om jag har en sits behöver jag hjälp att komma upp från den. Som sagt, jag blir snurrig bara av att resa mig från en stol..
Hojta till om jag ska skicka över en länk 😊. Bara att kunna sitta still och pausa en stund, eller sätta sig ner igen om det snurrade när man försökte ställa sig, är ju guld värt. Då kan man ju dessutom sitta still och trampa med fötterna för att få igång systemet förebyggande. Jag hade en sån där bräda efter en knäoperation för många år sen, den fick vara kvar långt efter också just för att det var en så bra grej att ha där jämt (har också svajigt blodtryck)
 
Hojta till om jag ska skicka över en länk 😊. Bara att kunna sitta still och pausa en stund, eller sätta sig ner igen om det snurrade när man försökte ställa sig, är ju guld värt. Då kan man ju dessutom sitta still och trampa med fötterna för att få igång systemet förebyggande. Jag hade en sån där bräda efter en knäoperation för många år sen, den fick vara kvar långt efter också just för att det var en så bra grej att ha där jämt (har också svajigt blodtryck)
Det där med att trampa har aldrig funkat för mig. Kan sitta i typ en kvart och trampa med fötterna utan att det hjälper.. det enda som funkat är att ställa mig upp, hålla i nånting tills det slutar snurra.
Stödstrumpor säger vården att jag ska ha. Precis lika verkningslöst. Det enda som händer är att knäna svullnar upp och blir som badbollar..
Jag hinner inte sätta mig ner när det börjar snurra. Har jag tur hinner jag ta tag i nånting, andra gånger trillar jag handlöst i backen. Inte konstigt jag har blåmärken överallt..
 
Tvätten hämtad. Ingen som börjat tvätta efter mig. Är lite irriterad att en av påslakanen blivit lite smutsigt på ena kanten där den måste släpat i marken.
 
Det där med att trampa har aldrig funkat för mig. Kan sitta i typ en kvart och trampa med fötterna utan att det hjälper.. det enda som funkat är att ställa mig upp, hålla i nånting tills det slutar snurra.
Stödstrumpor säger vården att jag ska ha. Precis lika verkningslöst. Det enda som händer är att knäna svullnar upp och blir som badbollar..
Jag hinner inte sätta mig ner när det börjar snurra. Har jag tur hinner jag ta tag i nånting, andra gånger trillar jag handlöst i backen. Inte konstigt jag har blåmärken överallt..
Har inte vården föreslagit medicin? Det finns för lågt blodtryck och/eller blodtryckfall. Jag fick det en stund under graviditet och efter födsel, för mitt normalt låga blodtryck gick bananas då. Så jag känner igen mig i dig.

Det låter verkligen som ett problem vården borde ta på allvar, särskilt nu när du har bebis.
 
Maken älskar badkar men vi kostade på ett spabad istället och dusch inne, bästa av två världar. ;) Mina barn lekte mycket i duschkabinen när de var små, lagom mycket vatten och lätt att ha koll på dem trots att vi då även hade badkar. :)
 
Fullspäckad dag, arbetsdag på skjutbanan, vi arrangerar SM i augusti och behöver snygga till. Många dök upp så vi kom rätt långt. Sen hem, möte på teams med min med ansvariga på jaktproven och lottade provplatser. Sen iväg och handla med sonen och maken och nu har vi ätit tacos. :)
 
Varit på loppisrunda idag, heldag! Tappat räkningen på hur många ställen vi besökte. 🙈 Det blev några fynd iaf och en allmänt mysig dag. 😁

Dessutom trillade det in en jättebeställning på tagelsmycken idag, så det gjorde också min dag. Känns så otroligt fint att få det förtroendet att förvalta taglet efter en älskad häst. ❤️🥹
 
Ont i magen. Har ätit för många körsbärstomater. Pratade med syster och har av någon anledning gått med på att gå på bio med henne imorgon. Vill inte, men hon har redan köpt biljetter. Jaja, jag överlever det säkert.
 
Som barn är det ju så himla roligt att sitta en LÅNG stund och leka med vatten i ett badkar. Och som vuxen är det ju något av det mest härliga man kan göra, att sjunka ner i ett varmt (hett!) skumbad... :love: Alla muskler mjuknar och man blir underbart avslappnad på kuppen!
Hur gör man? Alla badkar jag testat har varit korta nog att behöva böja benen så knäna kommer ovanför vatten ytan så de och nacken fryser.
 
målar naglarna och väntar på att den ena handen ska torka (och nej jag har fortfarande inte köpt överlack).
 
Mitt nuvarande badkar är litet, men i andra badkar har jag kunnat ligga helt usträckt (154 cm lång). Så det beror nog lite på badkaret. Jag badar sällan men någon gång kan det vara mysigt.
 
Nu har jag sett sista avsnittet i sista säsongen av The Walking dead igen. Känns som om det inte var länge sedan jag skrev det ju! Får hoppas att Viaplay verkligen tar tag i det här med att köpa in spinofferna också för de vill jag se!

Har ätit middag också så är mätt fortfarande, gott med mat! Orkade inte äta det sista på tallriken så spionen fick det så han blev också nöjd.

Nu tänkte jag göra honom onöjd eftersom jag ska borsta honom, han fäller som tusan! Han gillar inte att fälla, inte att man tar päls och inte att bli borstad, så livet kommer suga nu en stund för stackars honom :D

Sedan får jag leta upp en film att kika på tänkte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 275
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 131
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp