Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade ett inbyggt badkar i min lägenhet i Uppsala. Och fönster. Jag älskade badrummet trots att jag inte badade, bara duschade. Och kaklet var ljust havsgrönt.

L

jag drömmer om ett badrum med mintgrönt kakel och platsbyggt badkar:D ska byggas när jag fått ihop pengarna. Helst grön toa och vask också.
Oj vad min hjärna snurrade till det. Tänkte det var väldigt vad Tanten skriver om badrum men ni är ju två olika personer 😂🙈
 
Jag har just haft barnbarnen har ... 5 och 7 ar. De har gatt fran poolen till badkaret flera ganger under Torsdag/Fredag. De badar nastan alltid badkar i nagon timma pa kvallen innan sangdags. De blir rena (pa tjejen ar det ocksa enda sattet att fa bort all lort som fastnar under naglarna, sorgligt nog bras tosen pa mig och allt fastnar dar) de tycker det ar jatte skont, och blir lagom trotta innan sangdags.

Visst kan de dusha, men det innebar en del tjat och patryckningar fran de vuxna, bada gor de for att det ar kul och skont.

/och sjalv gillar jag inte att bada, men har bade badsalt och bubbelbad for barnen da det ar sa mycket lattare att fa dem i sang och faktiskt somna direkt/
Ja så kan det säkert vara för vissa. Jag tycker dock inte att det är värt att ha ett badkar och slösa vatten på det viset, när det inte behövs. För oss alltså. Jag har som sagt aldrig haft badkar som barn och jag blev ren ändå. Tror det kommer funka för sonen med.
 
Min nåltovade bäver ser hittills mest ut som en luddig bajskorv. Trust the process, är ett uttalande som upprepas konstant nu 😅
Den blev riktigt söt i slutändan, och bor nu ihop med några andra skapelser ovanpå spisfläkten
IMG_3293.jpeg
 
Ätit dumplings doppade i sojasås och söt chilisås till middag samt lite mer körsbärstomater :d

Ska ner och hämta tvätten om en halvtimme och väntar på att fotbollen ska börja.
 
Väldigt bra timing. Tog in tvätten lätt fuktig och plockade en näve bigarråer, åkte och släppte ut hästarna och då började det småregna och när jag kom hem hade hönsrackarna bestämt sig för att göra en tidig kväll så jag kunde stänga åt dem redan nu. :up:
 
Jag river hellre ut det ;) vill inte lägga flera hundra på en sits. Låter hellre bli att duscha när jag är själv hemma
Det kostar ca 350 för de enklaste, det är samma peng som ett akutbesök om det skulle hända dig något igen. Kan ändå vara värt att överväga om en renovering ligger längre fram i tiden än nån månad 😊, det går ju att få blodtrycksfall även om du inte är ensam hemma. Var rädd om dig!
 
Vi har aldrig haft badkar när jag växte upp. Jag fattar faktiskt inte varför man ska ha det heller. Har tusen gånger hellre en riktig dusch. Bebis och småbarn kan bada i balja.
Som barn är det ju så himla roligt att sitta en LÅNG stund och leka med vatten i ett badkar. Och som vuxen är det ju något av det mest härliga man kan göra, att sjunka ner i ett varmt (hett!) skumbad... :love: Alla muskler mjuknar och man blir underbart avslappnad på kuppen!
 
Det kostar ca 350 för de enklaste, det är samma peng som ett akutbesök om det skulle hända dig något igen. Kan ändå vara värt att överväga om en renovering ligger längre fram i tiden än nån månad 😊, det går ju att få blodtrycksfall även om du inte är ensam hemma. Var rädd om dig!
Jag får bara upp för det dubbla priset. Tycker inte det är värt det. Jag ber hellre om hjälp att komma i och ur duschen då.

Edit
Även om jag har en sits behöver jag hjälp att komma upp från den. Som sagt, jag blir snurrig bara av att resa mig från en stol..
 
Som barn är det ju så himla roligt att sitta en LÅNG stund och leka med vatten i ett badkar. Och som vuxen är det ju något av det mest härliga man kan göra, att sjunka ner i ett varmt (hett!) skumbad... :love: Alla muskler mjuknar och man blir underbart avslappnad på kuppen!
Nej usch, jag avskyr att bada! Det är så tråkigt att sitta där och bara sitta.. Jag har aldrig gillat badkar. Och som sagt, det finns badbalja för barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 275
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 131
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp