Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev så nyfiken du skulle inte kunna lägga in en bild på det :)?

Jag har alltid drömt om ett grönt kopparbadkar :love:
Det är ju kaklet som är grönt, själva badkaret är vanligt.
IMG20231219154748.jpg

Totalt gräsligt!
 
Fasiken, började plötsligt svettas och darra. BS 2.8. Det gick upp och behövde parera med insulin men tog uppenbarligen för mycket. Från 13.8 till 2.8 på några timmar är inte roligt. Hittade som tur är en ask sorbet och sitter och tuggar i mig lite. Så tråkigt när man får tvinga sig i något man i vanliga fall tycker är gott.
 
Stör mig på att vi skulle samåka till Stockholm men alltså han är fortfarande ute i stallet och jag är inne och färdig. Vi ska på olika grejer. Jag träffa några kompisar och han på annat håll men hade jag vetat att detta skulle dröja så hade jag faktiskt varit på väg redan 🙄
 
Fasiken, började plötsligt svettas och darra. BS 2.8. Det gick upp och behövde parera med insulin men tog uppenbarligen för mycket. Från 13.8 till 2.8 på några timmar är inte roligt. Hittade som tur är en ask sorbet och sitter och tuggar i mig lite. Så tråkigt när man får tvinga sig i något man i vanliga fall tycker är gott.
Du skulle nog må bättre om du började äta mat på regelbundna tider. Är ju ofta du skriver att du glömt äta eller att du bara ätit tomater mm. Insulinet ska inte användas istället för att sköta sig med mat. Det är en hjälp när man behöver det.
 
Ok, för mig är det ingen stor grej att höra, därav att jag har svårt att se problemet. Jag skulle iaf aldrig göra mig av med badkar så länge jag har småbarn!

Jag och exet kopte hus nar forsta barnet var 3 manader och vi rev ut badkaret nastan direkt. Nar det barnet var runt 2 ar och alskade att bada angrade jag det djurpt och fortsatte angra tills jag salde huset efter skilsmassan 5 ar senare.
 
Kämpat på med röjsågen och slitit lite brännässlor för hand i tron att mamma skulle komma idag men hon mår inte bra så vi måste ställa in. Extra tråkigt då hon längtat efter att plocka vinbär och de mognar för fullt nu. Hon skulle åka hem igen på torsdag redan för sedan börjar jag jobba igen. :(

Nu ska jag hämta in tvätten innan det börjar regna och passar nog på att plocka munnen full med mogna bigarråer nu när fåglarna inte hunnit äta upp dem. :d Massor med frukt på gång, enormt mycket äpplen, päron, plommon och jag vill ha kvar mitt hus! :arghh:
 
Vi har aldrig haft badkar när jag växte upp. Jag fattar faktiskt inte varför man ska ha det heller. Har tusen gånger hellre en riktig dusch. Bebis och småbarn kan bada i balja.

Jag har just haft barnbarnen har ... 5 och 7 ar. De har gatt fran poolen till badkaret flera ganger under Torsdag/Fredag. De badar nastan alltid badkar i nagon timma pa kvallen innan sangdags. De blir rena (pa tjejen ar det ocksa enda sattet att fa bort all lort som fastnar under naglarna, sorgligt nog bras tosen pa mig och allt fastnar dar) de tycker det ar jatte skont, och blir lagom trotta innan sangdags.

Visst kan de dusha, men det innebar en del tjat och patryckningar fran de vuxna, bada gor de for att det ar kul och skont.

/och sjalv gillar jag inte att bada, men har bade badsalt och bubbelbad for barnen da det ar sa mycket lattare att fa dem i sang och faktiskt somna direkt/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 296
Senast: tanten
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 806
Senast: Sirap
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp