Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att göra mig i ordning för sängen. Trött efter arbetsdag och imorgon är det dags igen, men då har jag i alla fall inte öppningspass utan kan ta det lite lugnt på morgonen. Inte för att jag kommer göra det, men ändå. Det är skönt att veta att jag kan, om jag vill.
 
Hur gör man? Alla badkar jag testat har varit korta nog att behöva böja benen så knäna kommer ovanför vatten ytan så de och nacken fryser.
Oh, älskade mitt gamla badkar! Jag fick sträcka på tårna för att inte åka under ytan, lite skön musik, tända ljus, en bra bok och ett kallt glas vin ibland och det var himmelriket, när katterna inte bråkade med varandra så någon trillade i. 😸

Det räddade garanterat livet på mig flera gånger vintertid när jag kom hem genomfrusen efter flera timmar ute i kylan på vintern. En dag var det så kallt att de stängde bygget jag jobbade på, eller efter flera timmar i stallet och sedan buss och tunnelbana hem. 😍
 
Full fart idag; hjälpt till med de sista förberedelserna inför sambons systers 40 årsfest som blev lyckad; lekar med lagtävling, snittarna, pulled älg med pitabröd, olika grönsaker och vitlökssås samt röd sås och himmelsk jordgubbstårta var sååå gott 😋😍. I dryckesväg tog jag lite cava, ett par olika Smirnoff, smuttade på sambons mackmyra whisky men nä jag höll mig hellre till lite koskenkorva lakrits och hallonlikör- god! Efter en mycket trevlig eftermiddag och kväll är det nu sista natten i husvagnen 😍😊.
 
Har inte vården föreslagit medicin? Det finns för lågt blodtryck och/eller blodtryckfall. Jag fick det en stund under graviditet och efter födsel, för mitt normalt låga blodtryck gick bananas då. Så jag känner igen mig i dig.

Det låter verkligen som ett problem vården borde ta på allvar, särskilt nu när du har bebis.
Nä. De säger bara att det är bra med lågt tryck. Varit sjukskriven sen januari (deltid) pga yrsel. Kunde inte köra bil under sista månaderna av graviditeten. Men det var ändå inget problem enligt vården.
Ha stödstrumpor och ställ dig upp försiktigt, säger de bara.
 
Ska snart åka och släppa ut hästarna och rida. Ensam idag eftersom barnet är hos bästisen. Passar nog också på att åka och kolla på/coacha bästisens storasyster som tävlar i närområdet idag.
 
IMG_3060.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 272
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
629
· Visningar
17 804
Senast: MJLee
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 033
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp