Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad heter era stallen? Jatte kul med eget namn pa huset/garden ju.
Ofta namn fråntidigares ägares familjer. Måns Ols, Sjons, Erik Lars Mats Johns. Eller Skinnars, Målarns.

I norra delarna av Dalarna finns gårdsnamnet med i familjenamnet. Täpp Lars Johnsson, Hols Eva Fransson osv osv. Täppgårdens folk heter Täpp i "förnamn" Holsgårdens Heter Hols före personnamnet. Inget hittepå, det står i passet.
 
Även jag blev utsatt för en 3min JÄTTE skur på tvären, olyckligtvis var min bilruta nere typ 1 1/2 cm så jag fick åka hem med en mycket blöt bakdel :devil: , Willys parkering i Kristianstad flöt o det var vatten upp till hjulnaven,bitvis.
Här hemma verkar det inte kommit något regn även om det sett hotande ut både vid lunchtid och för en stund sedan.
Har du inte lärt dig det där med bilrutor än?
:D :D
 
Det är riktigt svårt att hitta hyresvärdar ute på landet. Dottern med sambon har letat länge men har gett upp och tänker att de får spara och köpa något i slutändan.
Ja det är helt hopplöst tyvärr. Jag har landat i samma slutsats, det får bli köp. Men svårt med lån som ensamstående, bankerna är inte sugna på det vilket gör det knepigt med köp häromkring där priserna är höga. 🤷🏻‍♀️
 
När man som pytteskettis är nästan 30 år får man välja själv om man vill vara ute eller inne i regnet. ❤️
IMG_7364.jpeg
 
Hemma efter jobbet och stallet. Har packat upp och ner samt satt igång diskmaskinen. Nu är frågan om jag ska duscha eller äta först. Inget lockar.
Ska iaf sätta igång sändningen från SM i friidrott.
 
Här regnar det äntligen sedan någon timme tillbaka och åskan är påväg bortåt. Stängt in hönsen där den vuxna gruppen nattat sig för länge sedan medan småfluffarna var ute och drällde fortfarande. Fick mota in dem och fick missnöje tillbaka. 😅

Funderar på att gå och lägga mig. Risken finns att väckning sker runt 4 imorgon också. 🙈😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
18 003
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp