Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har jag haft råd har jag åkt första klass, annars klass 2 lugn. Skrikiga barn och folk som tjattrar i telefon är skitdrygt och risken för det minskar på de två ställena. Det är större säten i första klass också, mer benplats att röra sig med, fler ensamsäten som jag föredrar.

Man får ta med egen mat, det gör jag alltid, dyrt att köpa ombord tycker jag. I första klass ingår någon form (frukost kanske?). Stinkig mat, inte bara pga allergiker utan stinkig generellt är inte trevligt för medpassagerarna. Glöm inte ta med dig dina sopor när du lämnar tåget, inte alls kul för nästa som får din plats att sitta med ditt skräp på sin plats....

Tack för ditt svar 😊. Ja alltså lugn och ro är ju skönast 😊. Jo det lär ju vara billigare att ta med som du säger och lämpligt att tänka sig för vad. Nä sopor ska skötas- det jag förväntar mig av andra måste jag ju själv åstadkomma.
 
Tack för ditt svar 😊. Ja alltså lugn och ro är ju skönast 😊. Jo det lär ju vara billigare att ta med som du säger och lämpligt att tänka sig för vad. Nä sopor ska skötas- det jag förväntar mig av andra måste jag ju själv åstadkomma.
tyvärr tänker inte alla så utan jag har hamnat på plats där folk lämnat kvar skräp. Skittrist faktiskt.

De ropar upp när man närmar sig varje station vilken perrong de kommer in på och var nästa tåg går ifrån, så var uppmärksam på det var de säger ert kommer ifrån.För att vara förberedd hade jag kollat upp var ditt tåg vanligen kommer in och var nästa tåg vanligen går så att du har någon form av hum hur de förhåller sig till varandra på Stockholms central också. Minskar stresskänslan och ökar kontrollkänslan. Har själv gjort så för att känna mig mer säker.
 
tyvärr tänker inte alla så utan jag har hamnat på plats där folk lämnat kvar skräp. Skittrist faktiskt.

De ropar upp när man närmar sig varje station vilken perrong de kommer in på och var nästa tåg går ifrån, så var uppmärksam på det var de säger ert kommer ifrån.För att vara förberedd hade jag kollat upp var ditt tåg vanligen kommer in och var nästa tåg vanligen går så att du har någon form av hum hur de förhåller sig till varandra på Stockholms central också. Minskar stresskänslan och ökar kontrollkänslan. Har själv gjort så för att känna mig mer säker.

Usch vad trist och även otrevligt!

Tack! Bra tips; det får jag/vi göra- allt för att minska stressen och ha koll är ju skönt!
 
@parellikusken och andra med vana; hur gör man vid tågresor?
Tänkte slippa bila från Norrköping till Sundsvall så min undran är; får man ta med ätbart eller är det bara bistron som gäller? Och vad brukar ni välja för klass? 1, 2 eller 2 lugn? Vad känns mest prisvärt? :)

Funderar på detta medan vi slappar i soffan efter åskovädret och äntligen middagen intagen 😄

Beror för tåg, men 2 lugn eller 1klass. Men garanterat 1a klass om jag åker själv och är X2000, så garanterat en egen plats utan granne 😎 (nya X2000 har bara sånna platser i 1a klass, i dom gamla förekommer i 2a klass lugn med så jag chansar inte haha)
 
Givetvis får en ta med mat.

Jag åker alltid första klass, jag pallar inte skrikande ungar och risken för sådana är minimal i första klass :D Dessutom har en tillgång till SJs lounger vilket är trevligt.
Åhå, inte tänkt på det med lounge, måste kika om har tid till det när ska åka i Augusti till Gävle med sambo. Blev 1a klass då kände benutrymme kan va bra för en lång man :D
 
Åhå, inte tänkt på det med lounge, måste kika om har tid till det när ska åka i Augusti till Gävle med sambo. Blev 1a klass då kände benutrymme kan va bra för en lång man :D

I Stockholm är den ju motsatt foodcourten. Jag älskar den, bara det faktum att den har trevliga och gratis toaletter är fantastiskt :D

Edit: Med herregud så jag sprang runt och letade den första gången, jag kunde för mitt liv inte lista ut var den var :rofl:
 
Senast ändrad:
Jodå. Byta en gång ser det ut som vi får göra i Stockholm.
Och är det då ett längre byte har ni som sagt tillgång till loungen i 1:a klass. Det finns gratis toaletter (som är fräscha!), kaffe/te samt enklare förtäring i stil med mackor odyl (har för mig att de har typ en liten frukostbuffé på morgonen också).

Edit: Mat/dryck är gratis i loungen.
 
Sovit riktigt dåligt i natt. Alldeles för varmt trots öppet fönster och fläkt på.
Sonen väckte mig sedan redan kl 3 och tyckte att det var dags att gå upp. 🙈
Har halvslumrat nu fram till halv 6 medan han har lekt och grejat med sin iPad. ❤️
Nu dricker jag te som han ordnat åt oss, som han numera gör varje morgon. Så himla fin och omtänksam! 🥹

Känner mig helt urlakad efter en jobbig dröm om pappa också. Vaknade med övertygelsen om att han levde bara för att såklart slås av insikten att så inte är fallet, så fort jag vaknade ordentligt. Sorgen kom som en tsunami igen. Hu!

Ska börja rensa i mitt pysselrum idag tror jag. Det är så sinnessjukt mycket grejer där som aldrig används. Så nu ska det rensas HÅRT bland tyger och material, säljas och läggas in på huskontot! 😁
 
Barnen haller antligen pa att somna ... Jag hallde upp lite vin och satte mig framfor datorn. VI har varit igang precis hela dagen. Sondottern har lekt med Tate i timmar i dag ... Han ar sallan trott, men det ar tydligen mycket trottande att inte raka springa in i nagon och alltid passa att inte springa over sma manniskor. :p

Sondottern har det lite besvarligt i kvall. Mamman lamnade ju i hostas, men bodde kvar i narheten anda tills for en manad sedan. Nu har hon flyttat over storre delen av USA och finns inte alls i narheten langre och 7-aringen ar klangig pa alla kvinnofigurer och tycker att det ar hemskt nar pappa inte ar nara. 5-aringen ar bara arg. Rejalt arg. Vi far val se vart det tar vagen.
 
Ska börja såga reglar.
Får hjälp av en kompis att skruva ihop
Vad katten kommer att bli glad när hon kan gå ut.
Nätet har kommit så det är bara att skruva ihop
 
Jag borde verkligen putsa fönster idag. Inte så varmt men bra väder. Iofs så blåser det ganska rejält så kanske inte bra att svaja runt på en stege med risk att trilla ut genom det - öppna - fönstret.

Planen är att gå en runda och lämna in paket och hämta ut något okänt på ICA samt insulin. Grubblar på om jag orkar åka och köpa mer körsbär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
18 003
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp