Vad gör vi? Del CXCIX

Dagens beting i stallet tog faktiskt bara knappt 3 timmar. Imorgon får jag hjälp med nästa del verkar det som :)
Eventuellt fixar jag ett par smågrejer i kväll om andan faller på.
 
Jag har fått bokhyllan på plats och sörjer burit undan kallaxen som stod där innan. Kallaxen har jag burit upp på övervåningen där den ska få ny plats… någonstans.
Hängt upp ett par tavlor som väntat på upphängning lite för länge och packat ner dvd:er fean kallaxen i pappkassar. (7 fulla.. 🙈 och då finns det typ 1,5 gång lika många till i en annan hylla + de som redan är i förrådet) de ska bäras ut i förrådet senare, men just nu blåser det för mycket för att jag ska orka kånka en massa. 😅
 
IMG_20240629_141136.jpg

Medeltids dagar
 
Varit och handlat massor av mat, mest grönsaker iof men även en del mejeri. Handlst efter lista och var inte sugen på något inför kvällen just då.

Nu däremot har jag såklart blivit sugen på chips. Funderar därför på att efter orienteringen (tittar på sm- veckan) gå och inhandla chips.
 
Så jäkla frustrerad. Min bläckstråleskrivare skriver inte ut. Min gissning är att jag inte använt den på några månader och då torkar bläcket ut. Helt galet att det skiljer någon hundralapp mellan att köpa en ny skrivare och nya bläckpatroner.
 
Samlingsutställningen jag såg i Borås var sådär, förutom ett videoverk som var så obehagligt att det gav mig rysningar. Satt länge och tog in verket, men kunde inte riktigt komma på vad som gav mig obehagskänslor.
Obehagligt, men berörde mig iaf. Vilket inget av de andra verken gjorde.

Hade tänkt gå runt i stan och kolla på offentliga konsten också, men mensvärken satte stopp för det tyvärr.
 
Ho, ha. Jag gick in för att kolla vilka åttondelsfinaler som spelas idag och fick hicka eftersom det stod att fyra matcher redan spelats. Insåg sedan att det var sista gruppspelsmatcher. Tänkte att om Portugal åkte ur i åttondel skulle det vara stora rubriker.

Vill ha chips och jordnötter för att kolla på fotboll, men har varken det ena eller det andra hemma. Tur var väl det. Finalen ska det nog bli lite snacks till.
 
Jag älskar lamm, men det är nu femte dagen i sträck jag äter det. Det är inte så mycket kvar så kanske äta något annat också.
 
Jättetrött. Försökte sova länge och lyckades ända till klockan 5, tidigt men bättre än klockan 3 :p
Kollade en film, städade lite, sov en timme, sprang ett långpass, sov en till timme.

Nu ska jag försöka hitta något att äta, men känner noll sug för något. Försöka vara uppe lite längre i dag.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 665
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp