Vad gör vi? Del CXCIX

Är så nöjd med dagen hittills. Det är svårt med motivationen då det gamla stallet stjäl massor av energi men idag har jag gjort det jag bestämt mig för att göra där. Till det har jag huggit av massor av rotskott ur gräsmattan, slagit ner delar av gräsmattekatastrofen med trimmern, klippt bort lite grenar ur syrenhäcken som började välta ut ur den och planterat några plantor i landet. Motivationen för odlingen är också minimal med alla mördarsniglar som anfaller i flock så jag ligger efter där också.
Hoppas på att den grävare jag bokat hinner komma hem till mig i början på nästa vecka och börja gräva de delar av trädgården som är en matta av rotskott från surkörsbär och krikon så jag någongång kan komma till att fixa ordning på den delen av tomten. Nu har jag efter många många år en plan på vad jag vill göra där.
 
IMG_2270.jpeg


😬😬😬
 
Ja jag har aldrig funderat på det. Har läst ordet i böcker och folk i från olika delar av Sverige säger det.
Jag använder inte ordet våt utan tar ordet blöt istället.
Jag har aldrig hört eller läst klissvåt/klissblöt, haft brevvänner i hela Sverige och läst massor av böcker.
Kollade på svenska.se och det finns inget sånt ord.
Kanske det är ett slangord eller att man säger kliss- istället för kiss-
 
Imorse, innan jag riktigt vaknat, bokade jag en resa till Åre på en av mina semesterveckor i augusti. Fyra hela dagar på plats, en resdag med tid för vandring på kvällen och sen hemresa i lugn och ro. Har velat länge men nu så. 3000kr inkl resa och sänglinne för lör-tor känns helt okej!
 
Det är SÅ tyst! Måste vara lugnet före stormen :nailbiting:! Låg nyss i badet med fönster på glänt och det enda som hördes var lite fågelkvitter. Inte en endaste vindpust. Och imorgon väntas SKYFALL 😱!!
 
Tittar på John-the last cowboy och åt nyss en varm macka. Har lekt med dottern hela dagen, vi avslutade med ett bad i poolen och är nu helt däckad. Så trött!
 
Tvättat ett par maskiner tvätt som fått torka ute i stormen. Både jag och sonen somnade ett par timmar mitt på dagen = vansinnigt skönt men också = hans sömn kommer vara helt ur fas minst en vecka framåt. Blörk!

Ska snart gå ut och plocka in nämnda tvätt, stänga in hönsen och sedan väntas dusch och sängen. 😊
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 664
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp