Vad gör vi? Del CXCIX

Sitter och funderar på vad jag ska laga till pojkvännen som fyller 30 på torsdag... Efterätt blir Budapestrulle jag tänkte beställa från ett lokalt konditori, då det är hans favorit.
Blir vädret rimligt blir det picknick (men med vad?!) vid regn något hemma, gärna något som kan puttra länge... Men vad?! När man frågar honom vad han vill äta är svaret typ alltid "kött", men inget mer än så :/
 
Sitter och funderar på vad jag ska laga till pojkvännen som fyller 30 på torsdag... Efterätt blir Budapestrulle jag tänkte beställa från ett lokalt konditori, då det är hans favorit.
Blir vädret rimligt blir det picknick (men med vad?!) vid regn något hemma, gärna något som kan puttra länge... Men vad?! När man frågar honom vad han vill äta är svaret typ alltid "kött", men inget mer än så :/
En kollega lagade Nils Emils söndagsgryta idag och den var supersmaskig! :d
 
Fick sällskap av en stallkompis med ut och köra pållan som var härlig framför rockarden och som alltid så stabil ute på asfalten; idag passerade en mc och ett antal snygga bilar i följd 😁. Riktigt trevligt i solskenet och så kaffe efteråt innan vi släppte ut hästarna igen 😊.
Gissa om tacos var så himla gott ikväll när man inte ätit på länge eller ordentligt och den nya cidern jordgubb och äpple från rekordlig var också god 😊.
 
Lille häst var lika trött som mig efter att de sovit ute ett par nätter. Jag hittade honom när han låg och sov i boxen. Så vi satt och hade gosstund i 20 min och han slocknade och vaknade om vart annat. Sen fick han komma ut lös och följa med lös till uppstallningsplatsen och stå lös där. Mys!
Hade tänkt ta dressyrpass. Men vi tog en lugn tur i skogen och ner till vattnet istället så gubben fick lite mysigt. Ja, jag hade också mysigt. Och fick ändå träna lite innan på robothästen. 😅
 
Funderar på om jag ska försöka vräka en "hyresgäst" från min ryggsäck.
1000008217.jpg
 
Snart kommer regnet. Det har börjat dugga lite, är väl bara en tidsfråga innan det sätter igång på riktigt.
Får nog bli en innedag idag. Jag är inte jättesugen på att kolla på trädgårdar i ösregn..
 
Regnet öser ner. Vet inte hur jag ska fixa att stå ute hela dagen 😭 min kropp hatar regn oavsett klädsel, tycker faktiskt det är dåligt av 1000 trädgårdar att bara säga vi utställare ska stå ut och ha öppet när det varnats för översvämning. Ett års förberedelse väck, det enda jag haft att faktiskt se fram emot
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 355
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 003
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp