Vad gör vi? Del CXCIX

Sov till nästan 8:30.
Har varit och hämtat en ny bok som jag ser fram emot.
Går en långsam promenad.
Måsarna följer mig.
IMG_9107.jpeg
 
Ser på orienteringen (sprintstafetten) efter att ha städat nästan hela hemmet och tvättat kläder lakan/ handdukar och två trikåtyg under morgonen. Kvar att göra är damma och dammsuga vardagsrummet, preppa matlådor för veckans på kontoret- jobb samt portionsförpacka nötfärs och prinskorv för frysen. Sen blir det lunch och efter det GCT.
 
Jag vet, men känner inte att jag vågar ta något hormonellt tyvärr.

Har du blivit avrådd av vårdpersonal? Annars cirkulerar ju väldigt många myter kring hormonella preventivmedel. Vad är du orolig för?

Tål man inte hormoner är det tyvärr så man får ha det :(

Det finns andra läkemedel och inte minst kirurgiska metoder. Min poäng var - sök hjälp!
 
Sitter på jobbet med dagens första kopp kaffe. De skurkarna har hunnit sätta i sig hela den nybakade kakan från igår så tur jag snodde en bit innan jag gick hem. :cautious:

Skvittrade lite på vindrutan när jag körde hit, hästarna står inne, hundarna rastade och de och katterna fick mat innan jag åkte, hönsen ute. Jag har fått kycklingar och fler är på väg. 🥰

Nio arbetspass kvar på jobbet, känns jättekonstigt! 🤪
 
Har du blivit avrådd av vårdpersonal? Annars cirkulerar ju väldigt många myter kring hormonella preventivmedel. Vad är du orolig för?



Det finns andra läkemedel och inte minst kirurgiska metoder. Min poäng var - sök hjälp!
Är orolig för negativ påverkan på humöret, har tillräckligt med problem där som det är nu och vågar inte riskera att förvärra det.
Men visst, skulle kunna ta upp det med min läkare för att se vad hon säger. Vore så skönt att slippa smärtan.
 
Är orolig för negativ påverkan på humöret, har tillräckligt med problem där som det är nu och vågar inte riskera att förvärra det.
Men visst, skulle kunna ta upp det med min läkare för att se vad hon säger. Vore så skönt att slippa smärtan.

Svår smärta varje månad är ju verkligen något som påverkar humör och livskvalitet, så jag tror verkligen att det finns chans till förbättrat mående. Det finns många metoder att välja på med olika sammansättningar/doser/administreringssätt, en duktig gynekolog ska kunna guida dig till det som borde fungera bäst med din övriga hälsa.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 356
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 004
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp