Vad gör vi? Del CXCIX

Du använder knivar till att skruva med? :eek::eek:

Herregud - ska jag behöva ha dig på ignore?

:rofl:

Varför inte? Jag skruvar inte där det är risk för el utan när jag ska sätta ihop bokhyllor mm. Även när jag öppnar levaxinburkar och liknande. De är otroligt praktiska.

Får väl ta mig till IKEA. Men de här är bra kvalitet, fick dem i julklapp av en tidigare arbetsgivare.
 
Hua så blött det blev; dammfritt på ridbanan, hagen börjar bli bra blöt (hoppas det är positivt för det jäkla hårda knögglet och de inte blir för mjukt på bättre områden), manen på pållan hade till och med lagt sig lite 😅. Så nu får de vara inne ett bra tag kan jag säga 🥰.
 
I bland känner jag mig löjligt nöjd över det lilla.
Efter den sköna långsamma promenaden träffade jag en av mina elever(numera fd elever)
Hjälpte honom att godkänna gymnasievalet och pappa kortade armbandet jag gav honom när vi slutade.
Sen köpte jag, mamma och pappa himmelskt god pizza.
Nu sitter jag i min goa soffa och läser en fin bok och senare blir det två fotbollsmatcher.
Ibland behövs det inte mer.
 
Varför inte? Jag skruvar inte där det är risk för el utan när jag ska sätta ihop bokhyllor mm. Även när jag öppnar levaxinburkar och liknande. De är otroligt praktiska.

Får väl ta mig till IKEA. Men de här är bra kvalitet, fick dem i julklapp av en tidigare arbetsgivare.
Varför? För att det är hädelse. Så det så.

Knivar vårdas och skärps. Och man skär med dem. Punkt.

Skaffa moraknivar att misshandla. De är slit och släng.

;)
 
Alltså, vilket jäkla väder! 😳
Det bara vräker ner och ska göra tills inatt. Nu hämtar vi pizza och ska gömma oss inne och kolla F1 och mysa. 😍
Ska bara ta in vad jag antar är en rätt blöt regnhatarhäst. Han lär väl typ stå och hytta med hoven åt mig i hagen. 😅
Uh, det påminner mig om när jag jobbade i stall förut och det regnade... Flera av hästarna ogillade regn och nästan varje gång det regnade så kändes det smått läskigt att jobba, för man visste att det gick att fastna i leran i hagarna och att hästarna flera gånger inte tvekade att i princip springa över människan bara för att få komma in i stallet... Älskar fortfarande hästar, men regniga dagar är jag väldigt glad åt att inte ha stalljobb.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 355
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 003
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp