Vad gör vi? Del CXCIX

Nu har jag snart jobbat klart det här skiftet och får åka hem. :up:

Tror jag kanske gör upp lite eld i kaminen och tar ett glas vin för att fira mina 14 dagar semester, efter jag släppt ut hästarna, stängt åt hönsen, kissat hundarna och get dem och katterna mat. Själv åt jag middag på jobbet nyss, mindre disk hemma. 😁
 
Haft en fin dag. Träffat bästa kollegan och ätit lunch tillsammans. Mycket trevligt! 😁
Sedan kom mamma lite spontant och hämtade en hylla/skåp som jag ville bli av med och jag fick då samtidigt hjälp att bära in ett annat skåp till köket. Så nu är det mycket luftigare där än innan! 😍
Lagade pannbiff med färskpotatis och kantarellsås till kvällsmat som vi är ute under paviljongen på verandan, mycket mysigt i regnet. Alltså ljudet av regn! 😍🙌🏻
Fick dessutom matlådor över så nu kan jag äta god mat i flera dagar. 🥳
 
Ipren funkar inte för mig av samma orsak, men av någon anledning så funkar Diklofenak att ta, får inte magkatarr av den trots acetylsalicylsyran. Har djupinfiltrerad endometrios samt adenomyos och behöver bara ta cirka tre tabletter under menstruation, kompletterar med paracetamol.
Diklofenak innehåller inte acetylsalicylsyra.
 
Har fortfarande inte beställt badkläder :meh: Typ bestämt att köpa samma modell som jag har, men där tyget börjar bli gammalt. Men svart känns så tråkigt, men de andra färgerna är inte något som lockar. Hade kunnat tänka mig marinblått igen :angel:
 
Jag kan varmt rekommendera denna skruvmejsel!
1000967a.jpg
Allt på ett ställe! Sätter man bara tillbaka bitsen och lägger skruvmejseln på sin plats är den helt enkelt kanon! Jag önskade mig en i födelsedagspresent :D.
 
Uh, det påminner mig om när jag jobbade i stall förut och det regnade... Flera av hästarna ogillade regn och nästan varje gång det regnade så kändes det smått läskigt att jobba, för man visste att det gick att fastna i leran i hagarna och att hästarna flera gånger inte tvekade att i princip springa över människan bara för att få komma in i stallet... Älskar fortfarande hästar, men regniga dagar är jag väldigt glad åt att inte ha stalljobb.
Usch, låter verkligen inte kul eller safe! 😬
Min gubbe är dock helt safe att leda etc. Men han var inte direkt sen på att ta ut aggressionerna på sin ponnykompis för att tala om att HAN skulle in innan jag kom fram till grinden. 🙄😅
 
Pizzorna på det stället vi hämtade från är gigantiska! Jag är stor i maten och orkar typ halva. Av något skäl fick vi fler lådor och de sa till sambon att ”ni får en gratis calzone också. Hejdå!”
Gissar att någon hört fel IOM att jag beställde en Karlsson. Så nu har vi 1,5 oätna pizzor.. 🤷‍♀️
 
Regnade på vägen hem och när jag kom hem. :banana::banana::banana:

Bytte om till lämpligare kläder innan jag åkte och tog in hästarna, kändes inte riktigt rätt med sommarklänning och glesbygdskavaj men fick hänga upp byxorna på tork efter jag stängt åt hönsen. Nu ska jag förflytta mig till soffan, ta ett glas vin och lite nötter tillsammans med tända ljus. Tror inte jag har ved inne så det räcker att göra upp eld och jag tänker inte gå ut mer idag. 😀
 
Fick dit några brädor .Ska kapa till en skiva och sätta under timmerväggen för att hålla isoleringen på plats .Sedan i med plattorna och isoleringen och börja med det tidskrävande jobbet att bygga ihop golvet .Tänk man behövde bli snickare på äldre dagar åxo :)

Hemma i Svedala igen?
 
Har kollapsat i sängen efter en väldigt intensiv, men trevlig, helg. Herregud, det var länge sedan jag träffade såhär mycket olika människor under en sådan kort period! Mitt sociala batteri, som ändå är rätt stort, är alldeles tomt! Igår gick vi på stan en sväng innan jag var hos frisören och på kvällen var det 70-årsfest med ca 50 gäster. Sedan i förmiddags åt vi brunch med några av makens släktingar innan vi fortsatte till Edinburgh där vi var inbjudna på grillfest hos en universitetskompis till mig. Både festandet och allt det sociala umgänget tärde på energinivåerna! Och nästa helg ska jag på dop, och helgen efter det på bröllop med 200 gäster, och båda innefattar resor till andra länder... Puh, påminn mig om att göra så lite som möjligt under augusti månad ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 664
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp