Vad gör vi? Del CXCIX

I dag ska jag stada klart koket. Storre delen av koket stadades ordentligt, bade inne i skap och utanpa, bankar, kakel, och saker som star framme diskades/torkades ordentligt och i dag ska jag gora klart det innan jag aker och handlar lite och hamtar barnbarnen som ska stanna ett par dagar.

Jag ska nog ocksa satta ett revbensspjall i sous viden ... eller sa kor jag det helt enkelt pa grillen i morgon nar sonen kommer for att hamta sina telningar.

<snip>
Funderar på om jag får köpa en glassmaskin i semesterpresent till mig själv.

Hmmm ... Jag kanske ska grava fram glassmaskinen ocksa och se om inte barnbarnen skulle gilla att att vi gor var egen glass 😎
 
Rimligtvis borde det vara mindre socker i sushi än glass/sorbet. Men det påverkar mer.

Var så frestad att köpa triumfs päronglass på Willys, men som tur var, var den slut så det blev jordgubbar och knipplök istället.
Är det inte Gravad lax? Det är ju mycket socker iaf I det receptet jag använder. Ris är vell också snabba kolhydrater.
 
Det har börjat regna, 28 grader inne så försöker få till korsdrag och utnyttja de lite lägre temperaturerna.
Fick bli ett glas nyponsoppa och ett glas resorb till middag, försöker fortfarande få lite balans i kroppen efter värmeslaget. Det var nog värre än jag trodde :cautious:
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 665
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp