Vad gör vi? Del CXCIX

Det har börjat blåsa upp här och vi hör muller på avstånd, inget regn än. Men det är tydligen på väg.
Jag håller på med lite matlagning, så det gör inget med lite dåligt väder ett tag. Har vi tur så rensar det luften lite :up:

Jag hoppas det funkar för er. Här har åskfronten (och störtregnet) gått förbi men luften är fortfarande klibbig :yuck:
 
Mitt ställe har ett namn.
Många gårdar har skyltar med gårdsnamnet. Jag har länge drömt om en skylt här men har inte lyckats prioritera det än
Vi köpte en billig, sån man skruvar fast på huset. Såg en längre ner i samhället med en skylt och kände att jo, det ska vi med ha! Har pratat om det länge så nu var det väl dags. Ca 500 fick vi ge. Återstår att se kvaliteten..
 
Vi köpte en billig, sån man skruvar fast på huset. Såg en längre ner i samhället med en skylt och kände att jo, det ska vi med ha! Har pratat om det länge så nu var det väl dags. Ca 500 fick vi ge. Återstår att se kvaliteten..
Det är nåt i den här stilen som finns här och som jag drömmer om.
1719582387623.png
 
Har sökt i ordböcker och på nätet men hittar inte svenska referenser. Inte ens i SAOL.
Bara norska. Så tveksamt om det är svenskt??
Nej det är det säkert inte då. Men det har väl blivit ett ord vi lånar. Jag bor nära Norge men vet folk i Skåne och i mittersta Sverige som säger Klissvåt (jag säger inte våt utan blöt) och det har även förekommit i böcker.
 
Regnet och värmen ger en väldigt bastulik känsla ute. Och inne. Härligt? Nej.

Beställt en skylt till huset, med husets namn och adress. När huset ändå har ett namn måste man ju skylta med det :D

Mitt ställe har ett namn.
Många gårdar har skyltar med gårdsnamnet. Jag har länge drömt om en skylt här men har inte lyckats prioritera det än

Vad heter era stallen? Jatte kul med eget namn pa huset/garden ju.
 
Enligt yr ska det braka loss med åska och regn vid 19.
Får gärna göra det ett par timmar.
Sen kan det få bli uppehåll igen :D

Annars en produktiv dag, tvättar typ 7 maskiner, dammsugit, bäddat rent...
Ringt både student loans och hissjour, då hissen stannat. Jag som har svårt för telefonsamtal :bag:
Väldigt stolt över mig själv.
 
Intressant. Jag åt sushi med en kompis och woosh så åkte blodsockret i höjden. Det stiger inte ens så mycket när jag äter glass/sorbet. Uppenbarligen ska jag inte äta snabba kolhydrater öht. Gott var det dock.

Ska slänga in en tvätt klockan sex, orkar inte tvätta lakan utan det får vara tills nästa vecka.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 362
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 005
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp