Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två ungar (ok, tonåringar) var precis inne på min gräsmatta och gjorde nånting, jag vet inte vad. Öppnade fönstret och tjoade på dem, då stack de iväg.
Vår tomt är inte direkt så man genar över den eller kommer in "av misstag". Man måste gå upp för en trappa eller uppför garageuppfarten.

Jag har inget emot besökare men de får gärna ge sig till känna..
 
Blev blöt på löprundan men gjord blev den. På pigga ben dessutom.
Sen bjöd mamma och pappa hela familjen på tacos. Min favorit.
Nu har jag hämtat en bok på biblioteket, ser fram emot fotbollen, (må Portugal åka ut nu) och ska titta på trav och heja på vänner.
IMG_9292.jpeg
 
Fö har jag just slängt in två tvättar och hämtat ut mina nya sensorer. Vågar inte riktigt kolla av den, när den är klar eftersom jag varit utan några dagar (tisdag kväll).
 
Jag och spionen nyser i kapp i dag. Jag pga förkylning och spionen pga att han fäller som tusan just nu och får en massa i näsan. Har sovit massor både i natt och under förmiddagen, drömt en massa konstigheter och har varit uppe och yrat omkring i feberyra i natt. Känns bättre nu i alla fall. Spionen är sur för att han inte får vara på altanen som vanligt, men jag vill inte frysa mer än jag redan gör.
Har nyss druckit någon sorts te jag hade i gömmorna, blir mycket te nu igen, varmt och gott. Känns för övrigt som det är höst, höstförkylning, te , filt osv.
 
Jag fortsätter att följa UK val via bbc (så himla bra) och de nämnde att ett constituency (valdistrikt?) Ynys Môn har funnits sedan Henry VII

https://en.wikipedia.org/wiki/Ynys_Môn_(UK_Parliament_constituency)

Kul att bli påmind hur länge England har varit en (nåja) historisk demokrati.

@Mineur @Sel får ni rösta? Vad sägs i Skottland idag mtp SNP katastrofval?

Intressant att Sinn Fein nu är Nordirlands största parti och Mary Lou McDonald säger att hennes mål är att närma sig Irland mer än tidigare.

https://www.bbc.com/news/articles/c8978z7z8w4o
 
Spenderade förmiddagen i trädgårdslandet, rensade och fixade. Det var varmt i solen och helt plötsligt dök sonen upp med glass till oss båda och sa att ”Det är dags för en paus mamma!”. Så omtänksam. ❤️🥹

Sen slog vädret om och det har regnat hela eftermiddagen, blev rätt kallt och det drog in åska som gick rakt över huset. Blixtrade och dundrade samtidigt. 😬
Nu har det lugnat sig igen iaf. Skönt!

Nu natta barn och sedan jobba i företaget resten av kvällen. 🤓
 
Funderar på att äta, bara ätit en ask körsbärstomater idag. BS låg iaf bra när jag mätte den, 5.3

Blev sådär yr/illamående tidigare idag. Men några timmar på soffan gjorde susen. Kollade blodtrycket också och det var bra. Funderar lite på vad det kan vara :idea:
 
Funderar på att äta, bara ätit en ask körsbärstomater idag. BS låg iaf bra när jag mätte den, 5.3

Blev sådär yr/illamående tidigare idag. Men några timmar på soffan gjorde susen. Kollade blodtrycket också och det var bra. Funderar lite på vad det kan vara :idea:
Om jag bara hade ätit en ask körsbärstomater under en hel dag hade jag också varit yr och illamående - garanterat. Har du sovit ordentligt?
 
Muttrar över vädret som växlar mellan strålande sol och nattsvart mörker och ösregn... 🤪 Tänder och släcker lampor konstant.
Samma här! Snart ger jag upp och låter det vara mörkt, går och lägger mig eller nåt. Har ändå nästan inget batteri kvar i telefonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 285
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 478
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp