Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dela upp det på flera dagar istället om det går. Låter som du har stor tomt?
Finns inte en chans att jag skulle klara det utan att dela upp det. Tomten är helt igenvuxen pga att jag skadade handen för en månad sedan så det är röjsåg och typ machete som gäller, sen får jag gå över den med gräsklipparen. Tar normalt minst 4 timmar att klippa med självgående gräsklippare när jag klipper varje vecka. 🥵
Ha koll så att handtaget inte är för vinklat också, det felet ser jag ofta hos privatpersoner.
Nä, tror det är rätt inställt men selen behöver nog justeras så jag tar mer vikt på midjeremmen än axlarna, fast ikväll är jag rätt slut i både i axlar och midja. Var tungt att släppa ut hästarna, stänga åt hönsen och sedan släpa mig uppför trappstegen på altanen. 😵
 
Haha intressant. Blev fika hos sambons systers svärisar och följde sedan med sambons mamma uppför backen till stugan hon lånar. Är en nyare del och en äldre. Den äldre gillar hon inte att vara i och när vi kom ner där kände sambon sig svajig! Gick över direkt när vi lämnade det rummet. Kommer tillbaka till sambons syster och sambo och sambon säger att jodå det spökar där. 😅
 
Kollar ifatt på fotbollen. Ska strax äta kvällsmat och sen sova.
Imorgon ska vi till stallet på morgonen så att jag på eftermiddagen kan umgås med några kollegor och kolla på fotboll :D
 
Fortfarande vaken. Varit ute på mischief men kom mest hem med myggbett verkar det som. Ska äta mig en panpizza och sedan sova för galningen (dvs jag) har bokat tvättid 10 imorgon trots att jag vet hur trött jag varit idag:down::p
 
Här är det sömnsvårigheter för fullt. Smärtlindringen gör mig trött och eftersom jag regelbundet måste ligga ner så leder det till att jag sover några timmar här och där under dagarna, och då såklart har svårare att somna på kvällen. Lyssnat igenom två sommarprat, men inte ens det verkar funka ikväll. Nåväl, ska ju inte upp till något viktigt imorgon ändå, har nog ingen tid att passa förrän om nån vecka då stygnen ska tas
 
Är ändå lyckligt lottad som har min ständige brune följeslagare (katt). När jag ligger ner i sängen så är han konstant tvärs över mig, ihoprullad på mig eller tätt intill mig 😍. Fröken katt (eller snarare tant, med tanke på hennes ålder) är sällan särskilt långt bort hon heller, och så slickar hon mig i ansiktet varje morgon. Det är tur att dom tar hand om sin skruttiga matte 😁
 
Jag fortsätter att följa UK val via bbc (så himla bra) och de nämnde att ett constituency (valdistrikt?) Ynys Môn har funnits sedan Henry VII

https://en.wikipedia.org/wiki/Ynys_Môn_(UK_Parliament_constituency)

Kul att bli påmind hur länge England har varit en (nåja) historisk demokrati.

@Mineur @Sel får ni rösta? Vad sägs i Skottland idag mtp SNP katastrofval?

Intressant att Sinn Fein nu är Nordirlands största parti och Mary Lou McDonald säger att hennes mål är att närma sig Irland mer än tidigare.

https://www.bbc.com/news/articles/c8978z7z8w4o
Såvitt jag vet får jag inte rösta nationellt utan bara lokalt, så jag hänger inte med överhuvudtaget. Det är alltid en mindre katastrof ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 300
Senast: tanten
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 875
Senast: Sirap
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp