Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bättre idag. Men ska ta det lugnt för säkerhets skull.

Måste verkligen ha tag i en snickare som kan göra om badrummet. Livsfarligt med dusch i badkaret ju..
Varför livsfarligt? Jag älskar att bada i badkar, men kan inte ha både separat badkar och dusch pga platsbrist, så vi har i två hus duschat i badkaret utan några incidenter.
 
Eller köp en halkmatta?
Det har vi, eller tejp då, men det hjälper inte mot blodtrycksfall när man kliver i och ur.
Varför livsfarligt? Jag älskar att bada i badkar, men kan inte ha både separat badkar och dusch pga platsbrist, så vi har i två hus duschat i badkaret utan några incidenter.
Jag fick blodtrycksfall när jag klev ur och tjongade huvudet i handfatet igår kväll. Hade förmodligen inte hänt om jag inte varit tvungen att kliva ur badkaret.
Använder aldrig badkar, det är dessutom från 50-talet och rejält slitet.
 
Det har vi, eller tejp då, men det hjälper inte mot blodtrycksfall när man kliver i och ur.

Jag fick blodtrycksfall när jag klev ur och tjongade huvudet i handfatet igår kväll. Hade förmodligen inte hänt om jag inte varit tvungen att kliva ur badkaret.
Använder aldrig badkar, det är dessutom från 50-talet och rejält slitet.
Ett stalltips är att undvika alltför varmt vatten i duschen. Det påverkar kroppen ganska mycket åt blodtrycksfallshållet.
 
Det har vi, eller tejp då, men det hjälper inte mot blodtrycksfall när man kliver i och ur.

Jag fick blodtrycksfall när jag klev ur och tjongade huvudet i handfatet igår kväll. Hade förmodligen inte hänt om jag inte varit tvungen att kliva ur badkaret.
Använder aldrig badkar, det är dessutom från 50-talet och rejält slitet.
Jag förstår inte hur en duschkabin istället hade varit bättre?
 
Här är det sömnsvårigheter för fullt. Smärtlindringen gör mig trött och eftersom jag regelbundet måste ligga ner så leder det till att jag sover några timmar här och där under dagarna, och då såklart har svårare att somna på kvällen. Lyssnat igenom två sommarprat, men inte ens det verkar funka ikväll. Nåväl, ska ju inte upp till något viktigt imorgon ändå, har nog ingen tid att passa förrän om nån vecka då stygnen ska tas
När vet du om operationen haft effekt?
Jag hoppas verkligen att den gör ditt liv enklare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 310
Senast: tanten
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
31 32 33
Svar
656
· Visningar
18 910
Senast: Sirap
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp